خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

تجهیز کرانه باختری سیاست کلی نظام است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۲۳

آنچه که الان در اختیار ارتش لبنان می‌گذاریم، یک اقدام فوری برای پاسخ به یک تهدید احتمالی است.

وزیر دفاع کشورمان گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب برای تجهیز کرانه باختری مطرح فرمودند، سیاست کلی نظام است و دستگاه های ذیربط وظایف خود را انجام می دهند.


به گزارش ایلنا، پس از دور دوم مذاکرات وزرای دفاع ایران و لبنان، سمیر مقبل وزیر دفاع و معاون نخست وزیر لبنان و سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در یک نشست خبری نتایج و دستاوردهای این سفر را تشریح کردند.


سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در این نشست خبری با بیان اینکه این اراده در ایران وجود دارد تا با جریان های تکفیری صهیونیستی منطقه مقابله کند، گفت: آماده ایم در آینده بازهم به تجهیز لبنان در برابر داعش و جریانهای تروریستی کمک کنیم.


دهقان افزود: اقلام آماده ارسال به لبنان است که این اقلام عمدتا زمینی و برای مواجهه با جریانهای تروریستی است.


وزیر دفاع اضافه کرد: آنچه که الان در اختیار ارتش لبنان می‌گذاریم، یک اقدام فوری برای پاسخ به یک تهدید احتمالی است.


وی در خصوص اهمیت تسلیح کرانه باختری در فلسطین نیز اظهار داشت: آنچه رهبر معظم انقلاب برای تجهیز کرانه باختری مطرح فرمودند، سیاست کلی نظام است و دستگاه های ذیربط وظایف خود را انجام می دهند.


وزیر دفاع خاطرنشان کرد: جریانهای مقاومت استعداد و توانمندی خوبی برای تولید تجهیزات نظامی دارند که در غزه هم شاهد آن بودیم.

دهقان تصریح کرد: ما مسایل منطقه ای و تحولات امنیتی را بررسی کرده‌ایم. امروز جریان تکفیری - صهیونیستی مورد توجه همه کسانی است که دغدغه ثبات امنیت منطقه را دارند.


وی ادامه داد: این جریان با حمایت‌هایی که از آن شد، دست به جنایات ضدانسانی و از بین بردن زیرساختهای کشورهای عراق و سوریه زد و امروز هم به لبنان چشم دارد.


وزیر دفاع با بیان اینکه لبنان جایگاه خاص و ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد، تاکید کرد: تجهیز نظامی و ارتقای توان لبنان در برابر جریانات تکفیری - صهیونیستی و داعش را یک وظیفه می‌دانیم.

* مقبل: موافقت ایران با تامین نیازهای بزرگ ارتش لبنان

سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان نیز در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از دولت و وزیر دفاع ایران به دلیل توجه و میزبانی گفت: در جریان این سفر با مسئولان بلندپایه ایران از جمله رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، وزرای دفاع و خارجه و دبیر شورای امنیت ملی دیدار و آمادگی همه مسئولان ایران را در حمایت از ملت و ارتش لبنان و ارائه نیازهای تسلیحاتی ارتش لبنان لمس کردیم.


وزیر دفاع لبنان ادامه داد: ‌ در این سفر موضوع هبه دولت ایران برای دولت و ارتش ایران مورد بررسی قرار گرفت و از کارخانجات صنایع دفاعی ایران بازدید کردیم. البته در این بازدیدها تنها با ۱۰ درصد از توانمندی دفاعی ایران آشنا شدیم.


مقبل تاکید کرد: وزیر دفاع ایران با بخش بزرگی از تامین نیازهای ارتش لبنان موافقت کرده و این هبه یک هبه بدون قید و شرط است البته باید در هیأت دولت لبنان تصویب شود تا تشریفات آن صورت گیرد.


وزیر دفاع لبنان گفت: ‌در جلسه اخیر با وزیر دفاع ایران، ایشان بر حمایت ملت ایران از ملت لبنان تاکید کردند.


وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر ملاقاتش با وزیر خارجه کشورمان و مذاکره پیرامون پناهندگان سوری گفت: در حال حاضر ۲میلیون پناهنده سوری در لبنان حضور دارند که در مسائل داخلی لبنان تاثیرگذار هستند. این در حالی است ک ما در لبنان ۳ و نیم میلیون لبنانی داریم.


وی افزود: تصمیمی که دولت لبنان اتخاذ کرده این است که هیچ پناهنده سوری را نپذیرد مگر در مورد مسائل حاد بهداشتی. سوری‌ها الان در ۷۰۰کمپ در لبنان حضور دارند که افراد مسلحی نیز در میان آنها هستند لذا ارتش لبنان اقدام به نفوذ به این کمپ‌ها کرده و آنها را دستگیر خواهد کرد.


وی افزود: ما در نظر داریم در منطقه مرزی با سوریه یک کمپ تحت مسئولیت ارتش لبنان ایجاد کنیم تا بر آنها نظارت داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز