خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

۳۵وقف گیلان با حوزه‌های علمیه مرتبط است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۰۳

کمک به طلاب و مدرسان حوزه و تعمیر و بازسازی حوزه‌ها که درآمد چندانی ندارند از جمله نیات ما هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: نیات واقفین ۳۵ مورد وقف در گیلان، به نوعی مربوط به حوزه‌های علمیه است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، با اشاره به تشکیل کمیته موقوفات حوزوی در استان به گفت: کار این کمیته شناسایی و احیای موقوفاتی است که به نوعی با حوزه‌های علمیه مرتبط می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای امینانه نیات واقفین، سرمایه گذاری و به روز رسانی موقوفات و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با تاکید بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه از وظایف این کمیته مشترک است.

حجت الاسلام عادلی تصریح کرد: ۳۵ مورد وقف در گیلان وجود دارد که به نوعی برخی از نیات واقفین آن مربوط به حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به نیات این وقف‌ها اذعان کرد: کمک به طلاب و مدرسان حوزه و تعمیر و بازسازی حوزه‌ها که درآمد چندانی ندارند از جمله نیات هستند که امیدوارم با تشکیل این کمیته راهکاری جهت تامین درآمد حوزه‌ها اندیشیده شود.

مدیرکل اوقاف گیلان اذعان کرد: همچنین ۶ وقف غیرمتصرفی در گیلان وجود دارد که توسط علمای حوزه مدیریت می‌شود و نیات آن به حوزه بر می‌گردد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در حوزه‌های علمیه اذعان کرد: باید مردم را به سمت این نوع وقف هدایت کنیم چراکه باعثگسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز