خبرگزاری کار ایران

افخم:

با عراق برای ریشه‌کنی تروریسم همکاری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۷۰

جمهوری اسلامی ایران روند توسعه همه جانبه روابط راهبردی با عراق را بر اساس منافع و مصالح مشترک دو کشور و منطقه دنبال می‌کند و بر همین اساس با عراق در مقابله با چالش‌های فرارو به‌ویژه امنیت و ریشه‌کنی پدیده شوم تروریسم همکاری می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: افق پیش روی ایران و عراق ثبات و آرامش و تقویت مناسبات منطقه‌یی است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم با اظهار این مطلب و جایگاه سفر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به تهران خاطرنشان کرد: تهران برای این رویداد اهمیت ویژه‌ای قائل است و در این سفر که همکاری‌های همه جانبه دو کشور را به مرحله‌ای جدید وارد خواهد کرد، العبادی و مقامات و مسوولان عالی‌رتبه کشورمان آخرین تحولات منطقه و راه‌های کمک به حل معضلات موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.

وی افزود: از جمله اهداف این سفر که متعاقب شروع به‌کار دولت جدید در عراق صورت می‌گیرد، افزایش و ارتقای مناسبات و همکاری‌های دو کشور در ابعاد مختلف است؛ و افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه انرژی، مسکن، سازندگی و سایر زمینه‌های موجود متناسب با ظرفیت‌های وسیع دو طرف و برنامه‌های آتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

افخم اظهار کرد: رایزنی‌های نزدیک میان دو کشور با توجه به حساسیت و پیچیدگی تحولات منطقه و هم‌چنین نقش موثر تهران و بغداد در کمک به بازگشت صلح و ثبات به منطقه و یکپارچه کردن تلاش‌های جاری در جهت مبارزه جدی با تروریسم از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت ایران از وحدت و یکپارچگی، امنیت و توسعه همه جانبه کشور دوست و همسایه عراق خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران روند توسعه همه جانبه روابط راهبردی با عراق را بر اساس منافع و مصالح مشترک دو کشور و منطقه دنبال می‌کند و بر همین اساس با عراق در مقابله با چالش‌های فرارو به‌ویژه امنیت و ریشه‌کنی پدیده شوم تروریسم همکاری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز