خبرگزاری کار ایران

بنیانگذار و رئیس پارک علم و فناوری زنجان:

برای تحقق اقتصاد مقاومتی، چاره‌ای جز اهمیت دادن به دانایی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۵۷

پارک علم و فناوری زنجان به عنوان یکی از پارک‌های موفق ایرانی توانسته است با تجربه الگوی بومی تکنولوژی پارک‌های فناوری، بیش از پانصد نفر از اساتید و فارغ‌التحصیلان را در چارچوب شرکت‌های فناور به اشتغال در توسعه و تولید فناوری رهنمون سازد.

بنیانگذار و رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: موفقیت اقتصاد مقاومتی آن گونه که تعریف شده در گرو تحقق اقتصاد دانش بنیان است، اقتصادی درون زا که بتواند در مقابل تلاطمات اقتصادی بین المللی مقاومت کند، الزاماً باید مبتنی بر دانش و فناوری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جلیل خاوندکار، بنیانگذار و رئیس پارک علم و فناوری زنجان، در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظ‌هار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی چاره‌ای جز اهمیت دادن به دانایی وجود ندارد.

خاوندکار در ادامه تاکید کرد: موفقیت اقتصاد مقاومتی آن گونه که تعریف شده در گرو تحقق اقتصاد دانش بنیان است، اقتصادی درون زا که بتواند در مقابل تلاطمات اقتصادی بین المللی مقاومت کند، الزاماً باید مبتنی بر دانش و فناوری باشد.

استاد کارآفرینی دانشگاه تهران در این زمینه افزود: هم به لحاظ مبانی نظری و هم به لحاظ تجربیات عملی، هیچ ساختاری شایسته‌تر از ساختار پارک‌های علم و فناوری برای حرکت اقتصاد به سمت اقتصاد دانش بنیان، کارا و مناسب نیست.

عضو اصلی هیات مدیره انجمن پارک‌های علمی ایران تجربیات تاسیس و توسعه پارک‌های علمی در ایران را بسیار ارزشمند توصیف کرده و می‌گوید: معرفی این تجربه در بین کشورهای اسلامی و جهان سوم همیشه تحسین و توجه ایشان به این تجربه را در پی داشته است.

عضو نقشه راهبری دانش جهانی در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری زنجان به عنوان یکی از پارک‌های موفق ایرانی توانسته است با تجربه الگوی بومی تکنولوژی پارک‌های فناوری بیش از پانصد نفر از اساتید و فارغ‌التحصیلان را در چارچوب شرکت‌های فناور به اشتغال در توسعه وتولید فناوری رهنمون سازد.

پارک علم و فناوری زنجان، مراحل ایجاد و طفولیت را با توفیق بالا پشت سر گذاشته و در مرحله رشد سریع، بلوغ و تکامل می‌تواند با سرمایه گذاری‌های مقیاس کوچک و متوسط، خروجی‌های قابل توجهی را ارائه کند که اشتغال پنج هزار فارغ‌التحصیل جوان از جمله این دستاوردهای پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: پارک علم و فناوری زنجان با اجرای برنامه مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانسته است در زمینه‌های فناوری اطلاعات، ریز فناوری، مکاترونیک، معدن، پلیمر، برق و الکترونیک، ساختمان‌های سبک، رایابازی به فناوری‌های جدید دست یافته و با ارتباطات گسترده بین المللی علاوه بر تامین نیازهای فناوری صنایع استان، زمینه‌های صدور آن به خارج از کشور را فراهم کند، در زمینه مبانی نظری، کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری با شرکت دانش پیشه‌هایی از پنج قاره در پارک علم و فناوری زنجان به صورت سالانه برگزار می‌شود و جزو معدود مواردی در ایران است که شرکت کنندگان خارجی که عمدتاً از دانشمندان برجسته این رشته هستند با هزینه شخصی در کنفرانس حضور پیدا می‌کنند و با رضایت کامل، به همکاری با ستاد کنفرانس ادامه می‌دهند.

خاوندکار در پایان توجه مسئولان استان به حوزه فناوری و طرح آن در سفر رئیس جمهور را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز