خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو؛

بهره برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر تونل تا ۱۴۰۵ / در ۴۰ کشور دنیا سدسازی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۷۹

چنانچه بخواهیم در صدر رقابت های جهانی در زمینه های سدسازی باقی بمانیم، به پژوهش بیشتر و بکارگیری علوم جدید در حوزه سدسازی نیاز خواهیم داشت و نباید از دستاوردهای جدید جهان در این زمینه غافل شویم.


قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۵،۱۰۰۰ کیلومتر تونل به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ایران در ۴۰ کشور دنیا سدسازی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو، در سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح و مورد اعتماد دنیا در حوزه سدسازی فعال است و در این زمینه قادر به بازتوزیع زمانی و مکانی آب برای مقابله با نارسایی‌های طبیعت هستیم.

وی افزود: در کشور ما ۱۱۰ کیلومتر تونل انحراف آب و تونل‌های مربوط به نیروگاه‌های برق‌آبی حفر شده است.

محمودی با بیان اینکه ۱۲۵ کیلومتر تونل در دست مطالعه و ۱۸۰ کیلومتر نیز برای انتقال آب و دیگر کارهای آبی در دست بهره برداری داریم، تصریح کرد: علاوه بر اینها ۲۰۰ کیلومتر تونل نیز در حال احداثداریم که در مجموع ۱۰۰۰کیلومتر تونل در دست مطالعه و بهره برداری داریم.

قائم مقام وزیر نیرو همچنین گفت: تا سال ۱۴۰۵ بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر تونل باید به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه کشور ما جزء برترین های تونل سازی در سطح جهان است، تصریح کرد: ‌ کشوری که توان سدسازی داشته باشد که شامل مطالعه، طراحی و اجرا می شود قطعا رقیبان کمی خواهد داشت.

وی سد را ابرسازه‌ای خواند که هر کشوری قادر به ساخت آن باشد، در صدر قرار می گیرد و ضمن اینکه ابعاد مختلف مدیریت ریسک را در خود دارد.

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر این‌که اگر بخواهیم در دنیا در صدر بمانیم باید موسسات تحقیقاتی و مراکز علمی کار خود را بهبود ببخشند و امور این عرصه را اقتصادی کنند، گفت: در این راستا باید فنون روز را به خدمت گرفته و روی آن‌ها کار کنیم ضمن اینکه به گونه ای عمل کنیم که پیشرفت‌ها ما را غافل نکنند.

وی تصریح کرد: از صفر تا ۱۰۰ سدسازی در کشور با توان داخلی انجام می شود بطوری که در حال حاضر در ۴۰ کشور دنیا نیز سد می سازیم.

محمودی تاکید کرد: ساخت سدهای جدید با رعایت مباحثمحیط زیستی صورت خواهد گرفت علاوه برآن باید به زمینه‌های اجتماعی ساخت سد نیز بپردازیم چرا که شاهد بودیم در مناطقی سد ساخته‌ایم که بسیار نیز پر برکت بود اما در روز افتتاح سد برخی مطرح کردند که سد نمی خواهیم؛ در آن زمان دیدیم که باید کارهایی را پیش از افتتاح سد در مسائل اجتماعی انجام می‌دادیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز