خبرگزاری کار ایران

همزمان با فصل گل و گلاب:

کاشان معطر به رایحه یاد و نام ۸۸ شهید مفقود الاثر کاشانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۸۹

نخستین کنگره ۸۸ شهید مفقود الاثر کاشان به همت موسسه فرهنگی شهید محمدرضا تورجی زاده و با پشتیبانی شهرداری این شهرستان همزمان با فصل گل و گلاب در اردیبهشت ماه سال ۹۴ برگزار می‌شود.

نخستین کنگره ۸۸ شهید مفقود الاثر کاشان به همت موسسه فرهنگی شهید محمدرضا تورجی‌زاده و با پشتیبانی شهرداری این شهرستان همزمان با فصل گل و گلاب در اردیبهشت ماه سال ۹۴ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی شهید محمدرضا تورجی‌زاده کاشان، در حاشیه نخستین همایش «مادران چشم به راه» در تالار فرهنگ اداره ارشاد اسلامی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این کنگره در راستای ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار و مقاومت برگزار می‌شود.

وی، تولید آثار مختلف فرهنگی کتاب، سی دی، پوس‌تر، مقاله، نقاشی و طرح گرافیکی را از برنامه‌های کنگره ۸۸ شهید مفقود الاثر کاشان برشمرد و افزود: اجرای ۲۰ یادواره شهدای مفقود الاثر کاشان با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش از آبان ماه سال جاری تا اردیبهشت ماه سال آینده در ۲۰ دبیرستان دخترانه و پسرانه این شهرستان از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

به گفته وی، ساخت و نصب یادمان دائمی شهدای مفقودالاثر کاشان در یکی از مبادی ورودی یا مراکز عمومی شهر از دیگر اقدامات جنبی کنگره است.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه نخستین همایش «مادران چشم به راه» به منزله اجرای افتتاحیه رسمی کنگره ۸۸ شهید مفقود الاثر کاشان است افزود: برگزاری این کنگره یک حرکت فرهنگی ارزشی در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و مستندنگاری آثار این عرشیان فرشی و مردان جاودان تاریخ است.

مهدی نادعلی در ادامه سردار شهید غلامرضا طرق متولد سال ۱۳۴۰ از کاشان فرمانده گردان‌ خط شکن لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و عضو گردان شهادت نیروی زمینی ارتش را یکی از این ۸۸شهید مفقود الاثر کاشان دانست و گفت: این شهید جاویدالاثردر سال ۵۸ وارد دانشگاه افسری و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد و سرانجام در روز ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ و در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید اما پیکر او تاکنون پیدا نشده است.

وی، در خصوص موسسه فرهنگی شهید محمدرضا تورجی‌زاده کاشان و خدمات فرهنگی مذهبی این موسسه گفت: فعالیت رسمی این موسسه از اوایل سال ۹۱ با ثبت در وزارت کشور آغاز شد.

به گفته وی، این موسسه فرهنگی با فعالیت کمیته‌های هدفمند کردن یادواره شهدای کاشان، شهدا، جانبازان و رزمندگان، بصیرت افزایی، چاپ نشریه و پوس‌تر، بررسی باید‌ها و نبایدهای مذهبی در مبارزه با انحرافات دینی، سایبری و فضای مجازی و کمیته پشتیبانی سایت، ایمیل و رسانه خدمات فرهنگی مذهبی در سطح شهرستان انجام می‌دهد.

نادعلی، در پایان از افتتاح سرای محله شهید تورجی‌زاده روبری مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان نطنز کاشان با همت شهرداری این شهرستان در اواسط آبان ماه خبر داد و گفت: با افتتاح سرای محله شهید محمدرضا تورجی‌زاده محل فعلی دفتر مو سسه نیز به این سرای محله انتقال پیدا می‌کند.

وی، حضور ۹ نفر عضو هیات مدیره و فعالیت ۲۰ نیروی جوان، متعهد و متدین کاشانی به صورت افتخاری در موسسه را خاطرنشان کرد و گفت: محمدرضا تورجی‌زاده فرمانده گردان یازهرا(س) لشگر امام حسین(ع) شهیدی از خطه هنرمند خیز و هنرمند پرور اصفهان شهر شهیدان خرازی است که موسسه‌ای فرهنگی با نام این شهید بزرگوار به علت گستردگی برکت حیات طیبه‌اش توسط تعدادی جوانان متعهد، مذهبی، ولایتمدار و عاشق شهدا در دارالمومنین کاشان راه اندازی شد.

به گفته وی، شهید محمدرضا تورجی‌زاده، در پاسخ دوستانش که از او پرسیده بودند تو علی رغم اینکه حضرت زهرا(س) را دوست داری و تمام زندگیت با نام این بانوی دو سرا گره خورده چرا اصرار داری جنازه‌ات پس از شهادت به وطن برگردد پاسخ داده است: چون در زمان حیات با نام و توسل به حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) عامل گشایش مشکلات می‌شوم دوست دارم پس از مرگم نیزبا همین نام و ذکر مقدس کارگشای مردم و گشایش امور آن‌ها باشم.

نخستین همایش «مادران چشم به راه» با ویژه برنامه‌های افراشتن پرچم سیاه گنبد حسینی در سالن در آستانه محرم، سخنان مادر شهیدان علی اصغر و علی اکبر وارانی، خاطره گویی محمود نجیمی عضو گروه تفحص شهدا، مداحی حسین برزی، تجلیل از فعالان فرهنگی و مادران مفقودالاثر‌ها و اجرای آهنگ مادران چشم به راه توسط لیاقت خواننده مذهبی از استان فارس به همت موسسه فرهنگی شهید محمدرضا تورجی‌زاده و همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مسوولین فرهنگی شهرستان در تالار فرهنگ اداره ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز