خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس جمهور:

زنان ایران با اعتماد به نفس بر تحریم ها فائق آمدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۶۹

زنان در ایران در فعالیتهای اقتصادی خود امکان انعقاد قرارداد، تعاملات شرکتی و دسترسی به شبکه های پولی و بانکی دارند.

معاون حقوقی رییس جمهور در جمع مسئولان اتحادیه زنان چین گفت: زنان ایران با صبر و اعتماد به نفس و فعالیت های اقتصادی خود، توانسته اند بر تحریم های ظالمانه علیه ایران فائق شوند و امروز دنیا به حسن نیت ایران برای صلح و دوستی اعتقاد پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، الهام امین زاده روز دوشنبه در نشست علمی - تخصصی " زنان و توازن مشارکتهای اقتصادی و استراتژی های جمعیتی " که در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور مسئولان و اعضای اتحادیه زنان چین و جمعی از زنان فعال کشورمان برگزار شد، افزود: نیت تمام ایرانیان این است که در تعامل با جهانیان بر مبنای صلح و دوستی و عدالت قدم بردارند.


معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به تعامل چین با ایران، ایجاد واحدهای پولی غیر از دلار بین ایران و چین را موجب کمک به اقتصاد دو کشور دانست.


وی در بخش دیگر سخنانش به نقش دو کشور در حفظ ثبات و امنیت در منطقه اشاره کرد و گفت: زنان ایرانی و چینی می توانند در انتقال فرهنگ نوعدوستی و صلح دوستی به جهان مثمر ثمر باشند.


امین زاده به فرهنگ و تمدن غنی و باستانی ایران و چین اشاره کرد و با یادآوری تاریخ مبادلات اقتصادی ایران و چین در طول جاده ابریشم، پیشنهاد داد زنان دو کشور نسبت به فعال کردن فضای مجازی جاده ابریشم اقدام کنند و ایران و چین به عنوان دو بخش متمدن، حرف اول را در جهان بزنند.


معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی ایران و چین، تصریح کرد: ایران و چین در عین کسب این پیشرفتها، به هویت مردم به عنوان سرمایه معنوی اهتمام داشته اند و اجازه نداده اند که نقاط ضعف و عادات ناپسند فرهنگی از بیرون به فرهنگ اصیل ایران و چین ضربه بزند.


امین زاده با تاکید بر دغدغه حفظ کرامت زنان در عرصه های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، خاطر نشان کرد: زنان آسیایی به طور عام و زنان چینی و ایرانی به صورت خاص معتقدند که گروه های دولتی و غیردولتی باید درخصوص تکریم بنیان خانواده فعال باشند و در عین تکریم خانواده، به فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی بپردازند تا نه تنها خود بلکه کشورشان از توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بهره ببرند.


معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه با اشاره به حضور چشمگیر زنان ایرانی و چینی در عرصه های مختلف تولید، بر مبادلات فرهنگی و اقتصادی زنان دو کشور تاکید کرد و گفت: زنان ایران و چین می توانند در انتقال فرهنگ غنی دو کشور و ترویج زبان فارسی و چینی نقش آفرین باشند.


امین زاده در بخش دیگر سخنانش با یادآوری بدیهی بودن حق مالکیت زنان در اسلام، ‌گفت: زنان در ایران در فعالیتهای اقتصادی خود امکان انعقاد قرارداد، تعاملات شرکتی و دسترسی به شبکه های پولی و بانکی دارند.


وی خاطر نشان کرد: زنان ایرانی در بخش های کشاورزی، ‌اقتصادی و صنعتی می توانند با همتایان خود در چین ارتباط داشته و به تقویت توانمندی زنان آسیایی نیز بپردازند. همچنین برگزاری نشت های تخصصی حقوقی و اقتصادی با همکاری اتاقهای بازرگانی دو کشور و تشکیل کارگاه های آموزشی شیوه مشارکت در بخش های کشاورزی و صنعت و همچنین کارگاه های شیوه مذاکرات اقتصادی و حقوقی برای زنان ایران و چین می تواند در دستور کار باشد.


معاون حقوقی رییس جمهور افزود: امروزه در جهان در هیچ کشوری نمی توانیم ببینیم که سطوح مدیریتی بالایی را به زنان اختصاص داده باشند؛ از این رو باید اقداماتی صورت گیرد که برای بانوان شایسته ایران و چین امکانات مدیریتی فراهم شود.


ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در آغاز این نشست با تاکید بر کرامت محوری در اسلام، رشد شاخص های متعارف اجتماعی در کشورمان را بیانگر پیشرفت شتابان زنان دانست و به برخی از این شاخصه ها اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاهها را بانوان تشکیل می دهند و همچنین شاخص امید به زندگی برای مردان ۷۲ سال و برای زنان ۷۴ سال است که این رقم تفاوت بسیار زیادی با پیش از انقلاب اسلامی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز