خبرگزاری کار ایران

سفر کری به جاکارتا برای جلب حمایت از جنگ علیه داعش

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۶۴

کری امیدوار است تا اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان، در کنار کشورهای مسلمان همسایه خود مانند مالزی بتواند نقش مهمی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش بر عهده بگیرد.

«جان کری» وزیرخارجه آمریکا امروز - دوشنبه - به اندونزی رفت تا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری این کشور حضور یابد و حمایت کشورهای آسیایی را برای پیوستن به ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش به دست آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کری امیدوار است تا اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان، در کنار کشورهای مسلمان همسایه خود مانند مالزی بتواند نقش مهمی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش بر عهده بگیرد.

کری در دیدار یک روزه خود از «جاکارتا»، به «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری جدید این کشور تبریک گفت.

کری در گفت‌و‌گوی خود با ویدودو گفت که در کنار بحران‌های فعلی باید اولویت را جلب حمایت برای مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار دهیم.

یکی از مقام‌های رسمی اندونزی گفت که محور مذاکره‌ها حول مساله تروریسم از جمله تحرکات گروه تروریستی داعش و انجام اقدام‌هایی برای جلوگیری از بازگشت اعضای این گروه به کشورهای اروپایی و آمریکا است.

وزیرخارجه آمریکا به همراه مقام‌های بلندپایه کشورهای همسایه اندونزی از جمله مالزی و سنگاپور در این مراسم حضور داشت و سه‌شنبه این کشور را به مقصد آلمان ترک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز