خبرگزاری کار ایران

نگذارند سرمایه‌های‌ورزش آزرده‌خاطر شوند؛

زارع: نگاهم به مشکلات وزنه‌برداران ملی بود، نه شخصی / روی نصیرشلال حساب کرده بودیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۱۷

به عنوان سرمربی اگر می‌خواستم شخصی به قضیه نگاه کنم حتما آنها را از تیم ملی کنار می گذاشتم، اما احساس کردم در این شرایط باید به موضوع با نگاهی ملی نگریست.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری از مسئولان وزارت‌ورزش و کمیته ملی المپیک خواست همچون همیشه از وزنه‌برداران ملی‌پوش حمایت کنند تا این تیم بتواند در آوردگاه جهانی قزاقستان با روحیه‌ای بالا روی تخته حاضر شود.

به گزارش ایلنا، بهمن زارع درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری در فاصله کمتر از ۴ هفته تا رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: تمام تلاش ما این است که تیم ملی وزنه‌برداری را با ترکیبی کامل به رقابت‌های‌جهانی اعزام کنیم تا از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای تیم ملی استفاده کنیم. این ترکیب کامل به رتبه تیمی ما در رقابت‌های‌جهانی کمک خواهد کرد، اما جنگ‌اصلی در کسب بیشترین امتیاز برای به دست‌آوردن سهمیه‌المپیک است که در آن بخش فقط امتیاز ۶ وزنه بردار محاسبه می‌شود.

زارع با بیان اینکه بحثبحثملی است و همه موظف هستیم نسبت به مسئولیت‌هایی که داریم متعهد باشیم، خاطرنشان کرد: بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون چون برخی ملی‌پوشان با مشکلاتی دست به گریبان بودند نتوانستند در موعد مقرر در کمپ‌تیم‌های ملی حاضر باشند. طبیعتا من به عنوان سرمربی اگر می‌خواستم شخصی به قضیه نگاه کنم حتما آنها را از تیم ملی کنار می گذاشتم، اما احساس کردم در این شرایط باید به موضوع با نگاهی ملی نگریست. خوشبختانه از امروز مرتضی رضائیان به جمع اردونشیان اضافه خواهد شد و جابر بهروزی هم در تماس با کادر فنی عنوان کرده طی روزهای آتی تمریناتش را در کنار دیگر نفرات ملی‌پوش پیگیری خواهد کرد. به هر حال مسابقات سهمیه المپیک همیشه از حساسیتی دو چندان برخوردار است و ما قبل از اینکه بخواهیم شرایط را برای رقابت‌های سال‌آینده مهیا کنیم، ابتدا باید از این شرایط حساس بگذریم.

سرمربی تیم ملی درباره غیبت نواب نصیرشلال هم گفت: ما روی نواب برای حضور در رقابت‌های جهانی حساب کرده بودیم. او ۸ ماه در کنار دیگر ملی‌پوشان در اردوها حضور داشت، اما به هر حال من در ذهن ورزشکار نیستم که بدانم چرا چنین تصمیمی را گرفته است. نواب یکی از وزنه‌بردارانی بود که می‌توانست در بازی‌های آسیایی مدال کسب کند، اما معتقدم افتخارآفرینی در عرصه ورزش فقط کسب مدال نیست. گاهی اوقات اینکه شما پشت تیم ملی را خالی نکنید و در مسابقاتی که حکم کسب سهمیه المپیک را دارد، برای تیم امتیاز کسب کنید هم به اندازه مدال ارزشمند است. با این حال چاره‌ای نداریم، جز اینکه به داشته‌های خود اکتفا کنیم.

زارع با اشاره به اهمیت رقابت‌های جهانی قزاقستان به عنوان اولین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو گفت: من خودم در ۳ مقطع مختلف، قبل از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، المپیک ۲۰۰۴ آتن و المپیک ۲۰۰۸ پکن، مسابقات جهانی قبل از المپیک را تجربه کرده‌ام و می‌دانم چطور تیم‌ها حتی برای کسب یک امتیاز بیشتر با یکدیگر مبارزه می‌کنند. در این شرایط کشورها حتی از یک امتیاز هم نمی‌گذرند تا از شانس بیشتری برای کسب ۶ سهمیه کامل المپیک برخوردار باشند. به همین خاطر من از مسئولان محترم ورزش در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنم ملی‌پوشان وزنه‌برداری را در مقطع حساس کنونی تنها نگذارند. در دو ۳ هفته اخیر برخی منتقدان با هدف تخریب حسین رضازاده هجمه گسترده‌ای را علیه فدراسیون وزنه‌برداری به راه انداخته‌اند، غافل از اینکه چنین برخوردهایی در وهله اول به تیم ملی ضربه می‌زند. من احساس می‌کنم ملی‌پوشان وزنه‌برداری در این مقطع واقعا مظلومانه تمرین می کنند و تنها هستند. آنها نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارند. باور کنید در کشورهای دیگر همیشه به این خاطر که انتظارات از نفرات قهرمان بیشتر است به آنها بیشتر توجه می شود. این تزریق روحیه هم فقط جنبه مادی ندارد و جنبه‌های عاطفی و احساسی آن هم مورد توجه است. کیانوش رستمی، بهداد سلیمی و سایر نفرات حاضر در اردوی تیم ملی سرمایه‌های این کشور هستند. اگر این را قبول داریم پس باید به آنها بهای بیشتری بدهیم و نگذاریم از بی توجهی‌ها آزرده‌خاطر شوند.

زارع با اشاره به سطح بالای مسابقات جهانی قزاقستان خاطرنشان کرد. من بار دیگر تاکید می‌کنم این تیم نیاز به حمایت بیشتر دارد، آن هم در شرایطی که امسال سطح مسابقات واقعا بالاست. آخرین‌بار یک‌سال قبل ا زالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی، در آتن یونان شاهد حضوری چنین گسترده در رقابت‌های جهانی بودیم. آنجا به دلیل حجم بالای شرکت‌کننده‌ها، مسابقات در دو سالن محتلف برگزار می‌شد و فقط وزنه‌برداران گروه‌های A و B اجازه داشتند در سالن اصلی وزنه بزنند. هیچ بعید نیست قزاقستانی‌ها هم مجبور شوند از ۲ سالن برای برگزاری رقابت‌های جهانی امسال استفاده کنند چون در بعضی اوزان تعداد شرکت‌کننده‌ها حتی از ۵۰ نفر هم عبور کرده است. در این شرایط مسلما کار ما هم برای کسب امتیاز آسان نیست و نیاز داریم با روحیه‌ای بالا و البته همبستگی و اتحادی بیشتر از گذشته تمرینات را دنبال کنیم.

وی درباره هدف گذاری‌هایش در رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: انتظارات را بی‌دلیل نباید بالا برد. از میان نفرات حاضر در اردوی تیم ملی، با توجه به سطح بالای مسابقات جهانی و البته نزدیکی آن به بازی‌های آسیایی، در حال حاضر فقط بهداد سلیمی و کیانوش رستمی شانس کسب مدال دارند و بقیه باید برای کسب امتیاز بجنگند. البته اینطور نیست فکر کنید سلیمی و رستمی هم شانس‌های مسلم کسب مدال طلا هستند. در فوق سنگین روس‌ها دو وزنه بردار دارند که پابه پای بهداد در حال پیشرفت هستند. در دسته ۸۵ کیلوگرم هم حداقل ۵ وزنه‌بردار هستند که رکورد مجموع‌شان ۳۸۰ کیلوگرم یا بیشتر است. پس رقابت در جهانی قزاقستان واقعا دشوار است. در این میان هدف اصلی ما کسب بیشترین امتیاز برای سهمیه المپیک ۲۰۱۶ باشیم. ۶ تیمی که در پایان مسابقات جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، حائز بیشترین امتیاز باشند، هر ۶ سهمیه کامل المپیک ۲۰۱۶ را به دست می‌آورند و ما هم تلاش می‌کنیم تا مانند مقدماتی المپیک ۲۰۱۲، یکی از ۶ تیمی باشیم که سهمیه کامل را به دست می‌آورد.

سرمربی تیم ملی در پایان با اشاره به برگزاری هفته دوم لیگ وزنه‌برداری در اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه ما به ملی‌پوشان اجازه دادیم در هفته دوم حضور پیدا کنند فقط به خاطر احترام به قرارداد این نفرات بود. کادر فنی این اجازه را داشت که به خاطر اهمیت رقابت‌های جهانی مانع از حضور ملی‌پوشان در هفته دوم لیگ بشود. با این حال خواهش من از مربیان لیگ برتری این است که در صورت امکان یا از نفرات ملی‌پوش در ترکیب تیم‌های خود استفاده نکنند و یا حداقل فشار زیادی به آنها نیاورند. این نفرات در حال آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های جهانی هستند. پس بهتر است منافع ملی را در اولویت قرار داد و به تیم ملی در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی کمک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز