خبرگزاری کار ایران

۲۰۰ کارگر «نخ پارسیلون» ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند / انتظار چهار ساله‌ی بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۹۴

این واحد تولید کننده الیاف نخ نایلون نخسین‌بار در سال ۸۲ سوی دولت وقت به بخش خصوصی واگذار شد و دقیقا مشکلات این واحد صنعتی بعد از واگذاری آغاز شد.

پرداخت حقوق سه ماه گذشته ۲۰۰ کارگر کارخانه نخ پارسیلون، واقع در استان لرستان به دلیل آنچه کمبود منابع مالی خوانده می‌شود به تأخیر افتاده است.

«محمد حسن موسیوند» دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان لرستان در این باره به ایلنا گفت: کارخانه پارسیلون تولید کننده انواع نخ پلی استر در شهرستان خرم آباد حقوق کارگران خود را در ماه‌های تیر، مرداد و شهریو پرداخت نکرده است.

این فعال کارگری از پرداخت نشدن مطالبات کارگران بازنشسته پارسیلون نیز خبر داد و گفت: همچنین حدود ۲۰۰ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه پارسیلون بعد از گذشت ۴ سال هنوز موفق به دریافت سنوات پایان کار و معوقات مزدی خود نشده‌اند.

به گفته وی، این واحد در سال ۸۹ به دلیل سیاست گذاری‌های غلط اقتصادی دولت و ناتوانی مسئولان کارخانه در رقابت با محصولات مشابهه خارجی به مدت سه سال تعطیل اعلام شد.

موسیوند گفت: این کارخانه در سال ۹۱ توانست با دریافت ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی از دولت، دوباره به چرخه تولید باز گردد.

این فعال کارگری با بیان اینکه هم اکنون تولید روزانه در کارخانه پارسیلون به حداقل ۸ تن در روز رسیده است اظهار داشت: این در حالیست که درسالهای ۸۲ و ۸۳ میزان تولید در این کارخانه به ۴۰ تن در روز می‌رسید.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان لرستان درباره پیشینه مشکلات کارگران پارسیلون گفت: این واحد تولید کننده الیاف نخ نایلون نخسین‌بار در سال ۸۲ سوی دولت وقت به بخش خصوصی واگذار شد و دقیقا مشکلات این واحد صنعتی بعد از واگذاری آغاز شد.

موسیوند در ادامه درباره معوقات بیمه‌ای کارگران پارسیلون خرم آباد گفت: باوجود آنکه کارفرما هر ماه مبلغی را بابت پرداخت بیمه از حقوق کارگران پارسیلون کسر می‌کند اما سهم بیمه‌ای خود را برای پرداخت حق بیمه‌ کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کند.

وی در خاتمه با بیان برخی مشکلات نظیر عدم نظارت مسئولان وقت استان لرستان به نحوه فعالیت برخی کارفرمایان کارخانه‌ها و نوع قراردادهای منعقد شده میان کارگران و کارفرمایان پرداخت و تاکید کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود تا به منظور جلوگیری از وقوع مشکلاتی مشابه وضع موجود کارخانه پارسیلون نظارت بیشتری بر بخش خصوصی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز