خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

بیمارستان‌ها تنها به فکر تامین هزینه‌های جاری هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۷۳

در حال حاضر بیمارستان‌های کشور به دلیل وابستگی به تزریق منابع مالی دولتی تنها به فکر حفظ وضع موجود و تامین هزینه‌های جاری بیمارستان همچون حقوق و دستمزد کارکنان هستند.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: تا هنگامی‌که بیمارستان‌های کشور به تزریق منابع مالی دولتی وابسته باشند، تحولی در زمینه ارتقای تجهیز بیمارستان‌ها مشاهده نخواهد شد.

«علی امیرسوادکوهی» در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های کشور به دلیل وابستگی به تزریق منابع مالی دولتی تنها به فکر حفظ وضع موجود و تامین هزینه‌های جاری بیمارستان همچون حقوق و دستمزد کارکنان هستند.

وی بر خصوصی‌سازی‌ سازمان‌های بیمه‌ای به معنای واقعی تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی در تجهیز بیمارستان‌ها موفق خواهیم شد که شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای کشور از حمایت‌های دولتی بی‌نیاز باشند.

امیرسوادکوهی افزود: بیمارستان‌های کشور به ۵۵ درصد از بیماران بیمه‌ پایه(تامین اجتماعی)، ۲۵ درصد بیمه خدمات درمانی و ۲۰ درصد دیگر نیز بیمه‌های خویش فرما خدمات درمانی ارائه می‌دهند و به‌ دلیل نداشتن درآمدهای مستقل جهت تامین بخشی از هزینه‌های خود به بودجه‌های دولتی وابسته‌اند.

وی تصریح کرد: این وابستگی بیمارستان‌ها به حمایت‌های دولتی به اندازه‌ای است که حتی باید برایشان ردیف بودجه‌ای نیز تعریف شود.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به همراه دیگر شرکت‌های بیمه‌ای یک سازمان انتصابی دولتی هستند و در صورتی‌که این سیستم‌ها خصوصی بودند و درآمد پزشکان و بیمارستان نیز به‌‌ روز می‌شد، شاهد ‌حرکت رو به جلو خواهیم بود.

امیرسوادکوهی با مهم خواندن طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار داشت: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به همکاری تمامی وزارتخانه‌ها در کشور نیازمند است و کل مملکت برای اجرای آن باید بسیج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز