خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان زیباساری شهرداری تهران در گفت‌و‌‌‌گو با ایلنا:

زیباسازی میدان امام حسین شکیبایی مردم را می‌طلبد / در نظرگرفتن لوکوموتیو‌های برقی برای تسهیل رفت‌وآمد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۱۷

حل مشکلات کسبه معترض به شهرداری مناطق مربوط است / برای تسهیل عبور و مرور از میدان شهدا تا میدان امام حسین(ع)، لوکوموتیو‌های برقی متناسب با بافت منطقه در نظر گرفته می‌شود.

مدیر عامل سازمان زیباساری شهرداری تهران با اعلام اینکه عملیات زیباسازی میدان امام حسین(ع) همچنان ادامه دارد، گفت: در راستای تسهیل رفت آمد در این منطقه لوکوموتیو‌های برقی در نظر گرفته می‌شود.

جمال کامیاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اعتراضات صورت گرفته از سوی کسبه و اهالی میدان امام حسین(ع) و خیابان ۱۷ شهریور نسبت به اجرای طرح زیباسازی در این منطقه گفت: طبیعی است که هر طرح جدیدی که در محله‌ای اجرا می‌شود تا مدتی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم محله را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بازخورد‌های مختلفی را نیز در بر دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات زیباسازی در میدان امام حسین(ع) و خیابان ۱۷ شهریور هنوز به پایان نرسیده است، افزود: برای بررسی نهایی پیامد‌های این طرح باید تا تکمیل آن منتظر بمانیم، که این مساله شکیبایی مردم را می‌طلبد. این طرح در ‌‌نهایت منجر به ایجاد فضایی بهتر و امن‌تر برای شهروندان خواهد شد و هدف ما در ‌‌نهایت رضایت شهروندان است.

لوکوموتیو‌های برقی به میدان امام حسین می‌آیند

مدیرعامل سازمان زیباساری شهرداری تهران در مورد مراحل باقی مانده از این طرح، اظهار کرد: موضوع تسهیل عبور و مرور افراد از میدان شهدا تا میدان امام حسین(ع) در دست بررسی است و این طرح عنوان شده که برای تسهیل تردد، لوکوموتیو‌های برقی متناسب با بافت منطقه در نظر گرفته شود.

کامیاب ادامه داد: همچنین زیباسازی جداره‌های خیابان ۱۷ شهریور نیز هنوز تکمیل نشده است و ساماندهی بازارچه «شهرستانی» و افزودن کاربری‌های جدید فرهنگی و اجتماعی در این منطقه نیز در دستور کار قرار دارد.

نصب آبنما و سنگفرش وضعیت جدیدی را برای میدان ایجاد کرده است

وی در واکنش به اینکه دیوار‌های آهنی ساخته شده در میدان امام حسین(ع) سبب به وجود آمدن نقاط دور از دید وایجاد نا‌امنی شده است؛ گفت: این مساله به دلیل به اتمام نرسیدن زیباسازی ساختمان‌ها و جداره نامناسب اطراف میدان است. پس از اتمام عملیات قطعا فضای بهتری ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان زیباساری شهرداری تهران با اشاره به اینکه علاوه بر زیباسازی، بهبود کیفیت زندگی مردم نیز جزو اهداف این عملیات بوده است، تصریح کرد: نباید وضعیت گذشته این منطقه را از یاد برد، در گذشته میدان امام حسین(ع) همراه با ترافیک، سر و صدا و آشفتگی‌های فراوان روبرو بوده، در حالی که اکنون فضای جدیدی با نصب آبنما، سنگفرش خیابان و نور‌پردازی ایجاد شده است.

حل مشکلات کسبه معترض به شهرداری مناطق مربوط است

کامیاب در پاسخ به این سوال که آیا ضررهای وارد شده به کسبه محل بر اثر اجرای عملیات زیباسازی جبران خواهد شد، گفت: این مساله به شهرداری مناطق مربوط است و صاحبان مغازه‌ها می‌توانند مشکلاتشان را از طریق شهرداری منطقه‌ای که مغازه‌ در آن واقع شده پیگیری کنند، تلاش بر این است که کسی در این طرح متضرر نشود و اگر درخواست و اعتراضی وجود داشته باشد به صورت موردی بررسی خواهد شد.

وی در مورد این مساله که آیا پیش از انجام عملیات زیباسازی کارشناسی‌های لازم برای اجرای این طرح صورت گرفت، افزود: مدیران پیشین باید در این مورد پاسخگو باشند اما تا آنجا که من اطلاع دارم مدت بسیار زیادی صرف انجام کار‌شناسی برای این طرح شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز