خبرگزاری کار ایران

رئیس صنف کارگران ساختمانی این جزیره خبر داد:

شکایت کارگران ساختمانی از مدیران منطقه آزاد قشم / اولین جلسه دادگاه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۸۱۷

«کارگران از اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به اتهام ممانعت از بیمه کارگران ساختمانی در شعبه دادگستری این جزیره شکایت کرده‌اند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم گفت اولین جلسه دادگاه رئیس سازمان منطقه آزاد قشم و جانشین او در پی شکایت این تشکل کارگری صبح امروز(یکشنبه ۲۶ مهر) برگزار شد.

«ابراهیم صادقی» در این باره به ایلنا گفت: ما حدود یک ماه پیش از آقایان «علی‌اکبر شعبانی‌فرد» و «احمد حبیبی» از اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به اتهامممانعت از بیمه کارگران ساختمانیدر شعبه دادگستری این جزیره شکایت کردیم.

او افزود: این سازمان از ابتدای امسال برای ساخت و ساز مجوز صادر می‌کند و سهم کارفرمایی حق بیمه کارگران ساختمانی را از کارفرمایان می‌گیرد اما مبالغ دریافتی را به سازمان تامین اجتماعی تحویل نمی‌دهد.

به ادعای این فعال کارگری، مدیران سازمان منطقه آزاد قشم از حق بیمه کارگران ساختمانی روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان درآمد دارند اما با این درآمد یک کارگر ساختمانی را هم بیمه نکرده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم در ادامه بیان کرد: نامه اداره تامین اجتماعی استان هرمزگان مبنی بر تخلف سازمان منطقه آزاد قشم در نپرداختن حق بیمه کارگران ساختمانی به صندوق بیمه‌گر کارگران همراه شکایت ما در دادگستری موجود است.

این فعال کارگری با اشاره به حضور مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم در جلسه امروز دادگاه گفت: او در این جلسه ادعا کرد مدیران سازمان منطقه آزاد قشم بیمه کارگران ساختمانی را بر اساس تفاهم نامه‌ای که با مرتضوی منعقد کرده‌اند قطع کرده است. این تفاهم نامه به مدیران سازمان اجازه داده است یک صندوق بیمه‌گر تشکیل دهند نه آنکه بیمه کارگران ساختمانی را قطع کنند.

صادقی در پایان گفت: قرار شد دادستان قشم با آقای حبیبی جلسه‌ای جداگانه برگزار کند تا موارد طرح شده را بررسی کنند. او به ما گفت نتیجه را ظرف یک ماه آینده اعلام خواهد کرد.

او در عین حال تاکید کرد: مدیران سازمان به بهانه تشکیل این صندوق بیمه کارگران ساختمانی را قطع کرده‌اند آنهم در حالی که حتی یک کارگر ساختمانی را تحت پوشش این صندوق به اصطلاح بیمه گر قرار نداده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز