خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

اعتبارات حوزه سلامت عادلانه توزیع نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۳۶

۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یافته است اما در توزیع آن جانب عدالت رعایت نشده و این یکی از ضعف‌های موجود در کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اجرا نشدن طرح تحول نظام سلامت کشور در برخی مناطق محروم کشور خبر داد.

«سلیمان عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات حوزه سلامت بین مناطق محروم اظهار داشت: ۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یافته است اما در توزیع آن جانب عدالت رعایت نشده و این یکی از ضعف‌های موجود در کشور است.

نماینده گنبدکاووس با اشاره به فرسوده بودن بیمارستان‌ها ضرورت بازسازی و نوسازی مراکز درمانی را مهم برشمرد و ادامه داد: هنوز در زمینه هتلینگ، تعمیر و بازسازی بیمارستان‌ها مشکل داریم.

عباسی بر ضرورت ارایه گزارشی از نحوه چگونگی توزیع اعتبارات از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد و افزود: تاکنون در گنبدکاووس سند، نامه و مدرکی یا رونوشتی مبنی بر اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در زمینه تهیه آمبولانس و یا تجهیزات بیمارستانی ارائه نشده است.

عباسی با بیان اینکه وزیر بهداشت اقدامات خوبی را برای اجرای طرح تحول سلامت آغاز کرده است، ‌خاطرنشان کرد: البته خدمات مورد نظر رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت در بحثتحول نظام سلامت پزشکان جدی گرفته نشده است.

وی یادآور شد: باید مشخص شود که در سال ۹۳ چه میزان از اعتبارات برای بازسازی بیمارستان‌ها و کدام بخش از آن به مناطق محروم و دیگر حوزه‌های بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز