خبرگزاری کار ایران

حیدر العبادی:

عراق نیازی به نیروهای زمینی خارجی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۶۰۷

دولت عراق بار‌ها تاکید کرده است که نیازی به اعزام نیروی زمینی خارجی به این کشور ندارد و هیچ‌گونه تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که این کشور در جنگ با داعش، نیازی به اعزام نیروی زمینی خارجی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، العبادی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت که دولت بار‌ها تاکید کرده است که نیازی به اعزام نیروی زمینی خارجی به این کشور ندارد و هیچ گونه تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

نخست‌وزیر عراق افزود که اعزام هر گونه نیروی خارجی به این کشور مستلزم موافقت دولت و پارلمان است.

وی افزود که عراق بیش از اندازه کافی نیرو دارد و پس از فتوای مرجعیت در زمینه رویارویی با داعش نزدیک به ۵۰۰ هزار نیروی مردمی برای جنگ با داعش بسیج شدند.

العبادی تاکید کرد که عراق فقط نیاز به پوشش هوایی دارد زیرا در حال حاضر از امکانات هوایی لازم برخوردار نیست.

وی در ادامه گفت که عراق همچنین نیازمند استفاده از مهارت‌های بین‌المللی در زمینه آموزش نیروهای امنیتی و تسلیح است.

العبادی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که نیروهای ارتش عراق در جنگ با داعش درشهر «بیجی» در استان «صلاح الدین» پیروزهای بزرگی به دست آوردند و این جنگ خط لوله نفت بیجی به بغداد را امن کرده و راه را برای اقدام زمینی علیه داعش در استان «نینوا» هموار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز