خبرگزاری کار ایران

۴ کارگر معترض «قطار شهری اهواز» اخراج شدند / ۱۱ کارگر دیگر در انتظار

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۶۳

شرکت پیمانکاری کیسون اسامی ۱۵ نفر از کارگران پروژه قطار شهری اهواز را که در تجمعات اخیر پی گیر مطالبات خود و سایر همکارانشان بودند در لیست اخراج قرار داده است که در مرحله نخست ۴ کارگر با وجود مستمر بودن ماهیت شغلی‌شان پس از خاتمه قرارداد اخراج شده‌اند.

شرکت پیمانکاری کیسون، مجری ساخت قطار شهری اهواز ۴ کارگر شاغل در پروژه قطار شهری اهواز را به دلیل آنچه کارگران مدعی‌اند پیگیری مطالبات صنفی آنان بوده است بعد از اتمام قرار داد کاری‌شان اخراج کرد.

منابع خبری ایلنا در پروژه ساخت قطار شهری اهواز هویت و سابقه کار کارگران اخراجی شرکت پیمانکاری کیسون را «علی بارانی» راننده بیل مکانیکی با ۸ سال سابقه کاری «غلامرضا نوروزی» کارگرتعمیرگاه با ۵ سال سابقه کاری، «توماج بهرامی» کارگر کمک تراشکار با ۵ سال سابقه کاری و «مهدی بدوی» نیروی شاغل در بخش حراست اعلام کردند.

این منابع کارگری به ایلنا گفته‌اند که شرکت پیمانکاری کیسون اسامی ۱۵ نفر از کارگران پروژه قطار شهری اهواز را که در تجمعات اخیر پی گیر مطالبات خود و سایر همکارانشان بودند در لیست اخراج قرار داده است که در مرحله نخست ۴ کارگر با وجود مستمر بودن ماهیت شغلی‌شان پس از خاتمه قرارداد اخراج شده‌اند.

این اخراج‌ها پس از هر اعتراض صنفی در حالی صورت می‌گیرد که قرارداد تمامی کارگران پیمانکاری کیسون یک یا دو ماهه منعقد شده است و پیمانکار قادر است بدون ارائه دلیل به اداره کار، بی توجه به مستمر بودن ماهیت کار کارگران آنان را اخراج کند.

پیش از این، کارگران پیمانی قطار شهری اهواز در اعتراض به تعویق چهار ماهه حقوق‌شان از دوشنبه ۳۱ شهریور تا ۵ مهر ماه دست از کار کشیده بودند. که باوعده‌ پرداخت ۲۰ روزهاز جانب پیمانکار، به اعتراض صنفی‌شان خاتمه دادند.

بر اساس گزارش کارگران، هنوز مطالبات ۴ ماهه حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز پرداخت نشده است و تعویق حقوق کارگران در حالی است که شرکت کیسون به عنوان مجری این پروژ عمرانی، صورت وضعیت‌های مالی خود را در موعد مقرر از شرکت قطار شهری اهواز دریافت کرده است.

بر اساس گزارش‌های پیشین دو مدیر میانی شرکت پیمانکاری کیسون در روز ۳ مهر ماه درچهارمین روزاز آغاز اعتصاب کارگران، کارگران نامبرده را به عنوان عامل اعتراض کارگران معرفی کرده و آنان را به اخراج تهدید کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز