خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

آمریکا به دنبال نابودی سوریه و محور مقاومت است / دولت‌های تروریست‌پرور خود قربانی تروریست‌ها می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۰۱

آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار گروه‌های تروریستی و با کمک سایر هم‌پیمانانش در تلاش هستند با ایجاد خلل در روند بیداری اسلامی بر توطئه خود در منطقه افزوده و ضمن وارد آوردن فشار بر سوریه، عراق را مجدداً تحت تأثیر سیاست‌های خود درآورد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا و استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی گفت: آمریکا همچنان به دنبال نابودی سوریه و محور مقاومت است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در سخنانی با تدوین اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا و هم‌پیمانان کاخ سفید و برنامه‌های آنان در سوریه و عراق اظهار داشت: طی سه سال گذشته، آمریکا با استفاده از بزرگ‌ترین جریان تروریستی دولتی تلاش نمود این حلقه مقاومت منطقه را از گردونه خارج سازد لکن مقاومت دولت و مردم سوریه مانع دستیابی آمریکا و شرکایش به این هدف شیطانی گردید.

وی افزود: آمریکا در گذشته با استفاده از داعش و در حال حاضر تحت عنوان مبارزه با داعش در پی نابودسازی توان و زیرساخت‌های سوریه است.

سردار جزایری با بیان اینکه اسناد و شواهد آشکار و پنهان همگی حاکی از آن است که جریان‌های تروریستی منطقه از جمله القاعده، جبهه النصره، داعش و سایر گروه‌های تروریستی همگی دست‌ساز تروریست‌های بیگانه و در رأس آن آمریکا می‌باشند.

سردار جزایری تصریح کرد: آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار گروه‌های تروریستی و با کمک سایر هم‌پیمانانش در تلاش هستند با ایجاد خلل در روند بیداری اسلامی بر توطئه خود در منطقه افزوده و ضمن وارد آوردن فشار بر سوریه، عراق را مجدداً تحت تأثیر سیاست‌های خود درآورد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با خطرناک توصیف کردن سناریوهای شیطانی قدرت‌های سلطه‌گر به ویژه ایالات متحده در سوریه و عراق و ضرورت رویارویی هوشمندانه این کشورها با آن تأکید کرد: هوشیاری دولت‌ها و مردم سوریه و عراق در مقابله جدی با آمریکا و شیطان‌های کوچک همراه کاخ سفید از اولویت اول برخوردار بوده و در این راستا به کارگیری گزینه‌های مؤثر و بازدارنده حائز اهمیت است.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با برشماری اقدامات و برنامه‌های موردنظر کاخ سفید برای سوریه و عراق خاطرنشان کرد: آمریکا نابودی مؤلفه‌های قدرت در عراق و سوریه را در دستورکار دارد و با بمباران مناطق حیاتی، حساس و مهم و منابع انرژی و زیرساخت‌های اقتصادی سوریه تلاش می‌کند رابطه مردم و نظام این کشور را با سایش مواجه سازد.

سردار جزایری افزود: در ابعاد نظامی نیز آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع، ارتش سوریه را در مبارزه و مقابله با تروریست‌ها با مشکل روبه‌رو سازد.

وی تأکید کرد: منطقه خاورمیانه و غرب آسیا در دوران حساسی به سر می‌برد و رمز عبور موفق از این شرایط و مرحله سخت و خطرناک، مقابله همگانی با سیاست‌های شیطانی آمریکا و صهیونیسم جهانی و بعضی دولت‌های اروپایی از جمله انگلیس خائن و خبیثمی‌باشد.

این مقام عالیرتبه نظامی تضعیف همه اقشار و قومیت‌ها اعم از عرب و کرد، شیعه و سنی، ترکمن و سایرین را در سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا به وضوح قابل مشاهده دانست و افزود: در عین حال آمریکایی‌ها درصددند با راه‌اندازی اختلاف و درگیری میان مناطق مختلف و قومیت‌های گوناگون، راه رسیدن به اهداف خود را هموار سازند.

سردار جزایری تصریح کرد: آمریکا همزمان سعی دارد در بعضی مناطق درگیری از جمله کوبانی یا عین‌العرب در سوریه از یک طرف مردم این منطقه را تحت فشار قرار دهد و از طرف دیگر زمینه‌های حضور بیشتر خود را در خاک سوریه مهیا سازد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح ائتلاف نمایشی علیه داعش را فریب افکارعمومی جهان قلمداد و گفت: چنانچه آمریکا دست حمایت خود را از داعش بردارد، ظرف مدت کوتاهی این گروه تروریستی و جنایتکار در مواجهه با مردم منطقه با اضمحلال گسترده روبه‌رو می‌شود.

سردار جزایری در پایان با بیان اینکه براساس شواهد تاریخی، دولت‌های تروریست‌پرور خود قربانی تروریست‌ها می‌شوند، تأکید کرد: همانگونه که به دفعات گفته شده آمریکا، اروپا و سازندگان منطقه‌ای تروریست‌ها در آینده با امواج اقدامات خرابکاری و تروریستی مواجه خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز