خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

ملاقات سفیر کشورمان با رئیس پارلمان اسلوونی

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۶۷

ایران و اروپا جدای برخی دیدگاه‌های متفاوت، دارای منافع مشترک در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر و همچنین همکاری‌های تجاری هستند و لذا رایزنی‌های فیمابین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی امروز در لوبلیانا با رئیس پارلمان اسلوونی در محل پارلمان این کشور ملاقات و در خصوص مسائل و همکاری‌های دوجانبه، مناسبات جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپایی و موضوعات مهم بین‌المللی بحثو تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی درزی رامندی در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت انتصاب میلان برگلز به سمت رئیس پارلمان اسلوونی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی، تداوم و تقویت روابط خوب پارلمانی بین دو کشور و یافتن زمینه‌های مشترک جهت تفاهم هر چه بیشتر بین پارلمان‌های دو کشور است.

وی با اشاره به سفر اردیبهشت ماه یانکو وبر رئیس پیشین پارلمان اسلوونی به جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیأت پارلمانی – بازرگانی و ملاقات‌های خوب صورت گرفته در این سفر افزود: خوشبختانه مناسبات پارلمانی به عنوان پشتوانه مردمی مناسبات سیاسی دو کشور در سطح بالایی قرار داشته و انجام سفر مزبور تجلی این روابط خوب فی مابین بود.

رامندی با تشریح روند دیدار مقامات پارلمانی دو کشور و ضرورت تداوم این رفت و آمدها در بالاترین سطوح افزود: از آنجا که پارلمان جدید اسلوونی تشکیل شده است، امیدواریم تا هر چه سریعتر شاهد تشکیل مجدد گروه دوستی بین دو کشور در پارلمان اسلوونی و انتخاب رئیس جدید گروه دوستی باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا همچنین به دیدار مهم رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلوونی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اشاره نموده و خاطرنشان کرد: علاوه بر مناسبات دوجانبه، رایزنی پیرامون مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نیز حائز اهمیت فراوان است؛ با توجه به تحولاتی که امروزه در صحنه‌های جهانی از جمله مسأله تروریزم و افراط‌گرایی، شاهد آن هستیم، گفتگو و رایزنی در جهت مقابله با این پدیده‌های شوم، اهمیت فراوانی دارد.

وی گفت: ایران و اروپا جدای برخی دیدگاه‌های متفاوت، دارای منافع مشترک در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مبارزه با تروریزم و افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر و همچنین همکاری‌های تجاری هستند و لذا رایزنی‌های فیمابین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در ادامه این دیدار، میلان برگلز ضمن تشکر و قدردانی از ارسال پیام تبریک رسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، به سفر اخیر یانکو وبر رئیس پیشین پارلمان اسلوونی در رأس یک هیأت اقتصادی به کشورمان اشاره کرد و گفت: ما برای دیدارها و نتایج این سفر، ارزش بسیار زیادی قائل هستیم.

رئیس پارلمان اسلوونی با اشاره به روابط خوب و نمونه دو کشور، تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر با عبور از بحران اقتصادی، روابط اقتصادی فیمابین را به سطح مطلوب و حجمی که متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور و روابطی که ما خواهان آن هستیم، برسانیم.

وی همچنین به تحولات کنونی خاورمیانه اشاره و بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم و تأثیرگذار در منطقه به ویژه در مبارزه علیه تروریزم تأکید کرد.

برگلز پیرامون برنامه هسته‌ای ایران گفت: امیدواریم مذاکرات جاری هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ به حصول توافق بینجامد، چرا که این امر توسعه مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی را بدنبال خواهد داشت.

وی با مهم توصیف کردن توسعه روابط با ایران به عنوان کشوری با تمدن دیرینه و غنی، تأکید کرد: فرصت‌های بسیار زیادی در جهت گسترش مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها وجود دارد و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

رئیس پارلمان اسلوونی در پایان، بر اهتمام جهت ایجاد زمینه فعالیت‌های مجدد گروه دوستی پارلمانی دو کشور با توجه به تشکیل پارلمان جدید اسلوونی تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز