خبرگزاری کار ایران

برای پیگیری شکایت از رئیس دیوان عدالت؛

شاکیان مزد ۹۲ هفته آینده به مجلس می‌روند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۶۴

کمیسون اصل ۹۰ پیش‌تر گفته بود در یک بازه زمانی دو ماهه به شکایت ما از رئیس دیوان رسیدگی می‌کند اما برخلاف وعده قبلی به این شکایت رسیدگی نشده است.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت هفته آینده به مجلس می‌رود تا شکایت تشکل متبوعش از رئیس دیوان عدالت اداری در کمیسون اصل ۹۰ را پیگیری کند.

«حسین حبیبی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کمیسون اصل ۹۰ پیش‌تر گفته بود در یک بازه زمانی دو ماهه به شکایت ما از رئیس دیوان رسیدگی می‌کند اما برخلاف وعده قبلی به این شکایت رسیدگی نشده‌ است.

او در ادامه یادآوری کرد: از ثبت شکایت تشکل متبوعش در مجلس بیش از سه ماه می‌گذرد و کمیسیون اصل ۹۰ تاکنون آنها را برای اعلام نظر نهایی‌اش راجع به این شکایت احضار نکرده است.

گفتنی است کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در تاریخ ۲۵ خرداد سال جاری از رئیس دیوان عدالت اداری به خاطر ابطال شکایت کارگران از رقم تعیین شده برای دستمزد کارگران در ۹۲ به کمیسیون اصل ۹۰شکایت کردهبود.

در همین رابطه، «علی خدایی» عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور دیروز(سه شنبه ۲۶ خرداد) به خبرگزاری ایسنا گفته بود جامعه کارگری با جدیت پیگیر پرونده شکایت دستمزد است و در صورتی که از نتیجه پیگیری‌ها قانع نشود روال‌ قانونی دیگری را پی خواهد گرفت.

خدایی در عین حال تاکید کرده بود: جامعه کارگری از خواسته قانونی و به حق خود کوتاه نیامده است و چنانچه از روند بررسی‌ها و نتیجه پیگیری‌ها به نتیجه نرسد روال‌ قانونی دیگری برای این موضوع وجود دارد کهانعکاس شکایت دستمزد به سازمان جهانی کاربه شکل مکتوب در این قالب است.

لازم به ذکر است طبق اصل ۹۰ قانون اساسی، هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه و یا قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آن‌ها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام کند و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز