خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

از شورای فقها پیروی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۷۳

نقش آیت‌الله مصباح یزدی در جریان پایداری با تکیه به نقش شورای فقها در این جبهه است. شورای فقها چیزی مثل شورای نگهبان برای مجلس است.

سخنگوی پایداری با اشاره به گفته‌هایی مبنی بر اختلافات حلقه قم و حلقه تهران این جبهه گفت: اختلافات خاصی وجود ندارد و تمام این ادعا‌ها در حد حرف است. این حرف بیخودی است که عده‌ای عنوان می‌کنند. ما از شورای فقها پیروی می‌کنیم و با توجه به حضور شورای فق‌ها در تصمیمات چنین ادعایی نمی‌تواند درست باشد.

حجت‌الاسلام محمد ناصر سقای بی‌ریا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تغییر و تحولات جبهه پایداری پس از دریافت مجوز از وزارت کشور، گفت: بعد از اخذ مجوز برنامه‌هایی را در نظر داریم ولی اکنون زمان طرح این برنامه‌ها نیست. ما برای بیان این برنامه‌ها و تغییرات جلسه‌ای را به زودی با حضور خبرنگاران برگزار می‌کنیم تا همه در جریان این برنامه‌ها و تغییرات قرار بگیرند. اینکه این برنامه‌ها چیست و چگونه قرار است اجرایی شود یک بحثمفصل است که بعدا با خبرنگاران آن را در میان خواهیم گذاشت.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که طی چند وقت اخیر صحبت‌هایی حول اختلافات حلقهٔ قم و تهران این تشکل سیاسی به وجود آمده است، تاکید کرد: اختلافات خاصی وجود ندارد و تمام این ادعا‌ها در حد حرف است. این حرف بیخودی است که عده‌ای عنوان می‌کنند. ما از شورای فقها پیروی می‌کنیم و با توجه به حضور شورای فقها در تصمیمات چنین ادعایی نمی‌تواند درست باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود امکان تغییراتی در مناصب پایداری چون دبیر کل و سخنگو بعد از اخذ مجوز وجود دارد، افزود: چنین ادعایی صحت ندارد. آقای مرتضی آقاتهرانی دبیر کل هستند و بنده نیز سخنگوی پایداری هستم. بنده به صراحت اعلام می‌کنم که هرگونه گمانه مبنی بر انتخاب فرد دیگری برای دبیر کلی این حزب صحت ندارد. تغییرات در پایداری به این شکل نیست که همه چیز را به یک باره دگرگون کنیم و اصلا حزبی را از اول تاسیس کنیم.

سقای بی‌ریا در پاسخ به این سوال که اصولگرایان نسبت به سخنان بعضا متناقض برخی اعضای جبهه پایداری درباره مواضع این جریان معترض هستند، اظهار کرد: با برنامه‌هایی که جبهه در آینده خواهد داشت پیش بینی‌های لازم صورت گرفته تا مواضع پایداری از طریق سخنگو و دبیر کل اعلام شود که بعدا درباره آن مفصل صحبت خواهیم کرد.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که نقش آیت الله مصباح یزدی در این حزب چگونه خواهد بود، خاطر نشان کرد: نقش ایشان‌‌ همان طور که قبلا نیز مطرح شده بود، است. ایشان عضو شورای فقها هستند. درباره اینکه نقش ایشان چقدر در تصمیمات پایداری تعیین کننده خواهد بود باید بگویم که تایید تمامی مصوبات جبهه با این شوراست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شورای فقهای می‌تواند مخالفت خود را با تصمیمات پایداری اعلام کرده و آن‌ها را تغییر دهد، افزود: نقش آیت الله مصباح در این جریان با تکیه به نقش شورای فقها در پایداری است. شورای فقها چیزی مثل شورای نگهبان برای مجلس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز