خبرگزاری کار ایران

صبح امروز /

مجلس سهم کارگران ساختمانی از مالیات بر ارزش افزوده را حذف کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۵۸

«مجلس با رای به حذف تبصره یک طرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی مقرر کرد سهمی از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده به بیمه کارگران ساختمانی اختصاص داده نشود.»

نمایندگان مجلس با رای به حذف تبصره یکطرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانیمقرر کردند سهمی از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده به بیمه کارگران ساختمانی اختصاص داده نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس صبح امروز(چهارشنبه ۱۶ مهر) گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را بررسی کرده و ایرادات شورای نگهبان به این طرح را برطرف کردند.

بر اساس این گزارش، طرح یاد شده سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌‌کند ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی و بخشی از سهم حق بیمه کارفرما(معادل ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد تامینی ناشی از صدور پروانه ساختمان) را از مالک دریافت کند.

تبصره ۱ این ماده که حالا با رای مجلس حذف شده است، تاکید داشت: مابه التفاوت ناشی از اجرای این حکم جهت پوشش ۲۰ درصدی حق بیمه سهم کارفرما بعد از اعلام سازمان تامین اجتماعی و پس از تائید وزارت کشور از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود.

گفتنی است شورای نگهبان ماه گذشته تبصره ۱ ماده ۵ طرح پیشنهادی مجلس را با اصل ۷۵ قانون اساسیمغایر دانسته بود.

این شورا گفته بود مجلس در این تبصره درآمدهایی که از قبل پیش‌بینی و محل مصرف آن تعیین شده است را برای جبران مابه‌التفاوت ناشی از اجرای این ماده در نظر گرفته است.

فعالان کارگری پیش‌تر هشدار داده بود دولت برای درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده مصارف قابل توجهی پیش بینی کرده است و بیم جدی می‌رود از این بودجه سهمی برای بیمه کارگران ساختمانی باقی نماند.

آنان می‌گویند ۱۲ درصد کل مبلغ پروانه‌های ساختمانی برای بیمه همه کارگران ساختمانی ناکافی است و حذف سهم کارگران این صنف از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده به کاهش سهمیه بیمه آنان منجر می‌شود.

گفتنی است سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال جاری و در پی تلاش مجلس برای تغییر ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی حتی یک کارگر ساختمانی را هم بیمه نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز