خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در گفت‌وگو با اشرف غنی احمد زی:

همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری‌ است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۲۸

حجت‌الاسلام والملسلمین حسن روحانی با اعلام رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تامین منافع مردم افغانستان شد.

رییس جمهور افغانستان روز یکشنبه تلفنی با رییس جمهوری ایران گفت‌وگو کرد و طرفین بر تداوم دوستی میان مردم دو کشور و حسن همجواری تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والملسلمین حسن روحانی با اعلام رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تامین منافع مردم افغانستان شد.

وی با بیان مواضع کشورمان در باره امضای توافق امنیتی و ذکر این نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری‌های قومی و مذهبی است.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهار امیدواری کرد، تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی‌مابین و تداوم دوستی‌ها لطمه نزند.

وی در خاتمه برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان موفقیت، ثبات و امنیت آرزو کرد.

اشرف غنی احمد زی رییس جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی در این مکالمه تلفنی، عید سعید قربان را به روحانی و ملت ایران تبریک گفت.

وی در باره امضای توافق امنیتی با واشنگتن گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.

وی افزود: همانطور که مطرح کردید افراط‌گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها بر علیه آن اقدام کنیم.

رییس جمهور افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی اظهار کرد: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز