خبرگزاری کار ایران

کانادا در حملات هوایی به داعش در عراق مشارکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۳۳

دولت کانادا لایحه‌ای به مجلس عوام این کشور ارائه کرد که بر اساس دولت اجازه پیدا می‌کند که جنگنده‌های خود را به مدت شش ماه برای رویارویی با داعش به عراق ارسال کند.

دولت کانادا اعلام کرد که قصد دارد در حملات هوایی به عناصر داعش به در عراق مشارکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت کانادا لایحه‌ای به مجلس عوام این کشور ارائه کرد که بر اساس دولت اجازه پیدا می‌کند که جنگنده‌های خود را به مدت شش ماه برای رویارویی با داعش به عراق ارسال کند.

«استیون هارپر» نخست وزیر کانادا گفت که وی از مجلس عوام که حزب محافظه کار حاکم اکثریت را در آن دارد، خواسته است که به لایحه «مبارزه با تروریسم» به مدت شش ماه رای دهد.

هارپر افزود که دولت این کشور قصد دارد جنگنده‌ها و هواپیماهای سوخت رسانی در هوا به منطقه خاورمیانه بفرستد تا در حمله به اهدافی داخل خاک عراق مشارکت کنند.

نخست وزیر کانادا تصریح کرد که هواپیماهای کانادایی می‌توانند در حمله به داعش داخل سوریه نیز مشارکت کنند اما این حمله مستلزم موافقت دولت سوریه است.

هارپر همچنین از پارلمان خواست با اعزام ۶۹ مشاور نظامی به شمال عراق برای دادن مشاوره به نیروهای امنیتی عراقی که با داعش می‌جنگند، موافقت کند.

انتظار می‌رود که مجلس عوام کانادا به لایحه مشارکت کانادا در حمله به داعش در عراق رای مثبت دهد.

دفتر نخست وزیری کانادا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶۰۰نفر از نیروهای هوایی و دیگر کادر هوایی به خاورمیانه می‌روند.

در این بیانیه آمده است که کانادا شش بمب افکن از نوع «اف۱۶»، یک هواپیمای تامین سوخت، دو هواپیمای شناسایی و یک هواپیمای انتقال نیرو به خاورمیانه می‌فرستد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز