خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

وحدت اصولگرایان با محوریت آیت‌الله مصباح یزدی معجزه می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۶۷

بحثوحدت اصولگرایان با محوریت آیت الله مصباح منتفی است / عده‌ای نمی‌توانند هر حرکت خود را به نام جریان اصولگرایی تمام کنند / از دهان پایداری ها فقط بوی اختلاف، نا امیدی و دلواپسی می آید.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: وحدت اصولگرایان با محوریت آیت‌الله مصباح یزدی معجزه می‌خواهد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اصرار برخی برای محور قرار دادن آیت‌الله مصباح یزدی برای وحدت اصولگرایان گفت: به نظر من تنها در صورتی بحثمحوریت آیت‌الله مصباح یزدی به نتیجه خواهد رسید که معجزه‌ای اتفاق افتاده باشد. به نظر من تنها اگر این اعجاز رخ بدهد وحدت اصولگرایان پیرامون مصباح یزدی شکل می‌گیرد. در غیر این صورت محصول روش زاویه‌دار جریان تندرو، نمی‌تواند وحدت اصولگرایان باشد.

وی با تاکید براینکه افراط گرایی در پیکره جبهه پایداری آمیخته شده است، گفت: ذات پایداری‌ها با تندروی گره خورده است و گرنه هر کسی می‌داند که وحدت اصولگرایان با محوریت شخصیتی که پیشینه مواضع و برخوردهای او با چهره‌های برتر نظام مشخص است، ممکن نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: در انتخابات گذشته همین شخصیت از کسانی که قابلیت اداره کشور را نداشتند، حمایت کرد و جایگاه ریاست مجلس را از آن کسانی می‌داند که حتی در اداره یک مجتمع کوچک نیز زمین گیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی نمی‌تواند با محور قرار گرفتن بحثوحدت اصولگرایان انتخابات مجلس را به نفع جریان خود تمام کند گفت: البته به نظر می‌رسد برخی دوستان ما در جریان اصولگرا دچار خوشبینی افراطی شده‌اند در حالی که هر گونه افراط و تفریط زاییده جهل است. برخی اصرار دارند که آیت‌الله مصباح یزدی محور جریان اصولگرا شود و می‌خواهند با برگزاری اولین همایش وحدت اصولگرایان در ۱۹ مهرماه استارت کار انتخابات را بزنند درحالی که به نظر من طرح این بحث‌ها زودهنگام است و مقام معظم رهبری نیز هرگز راضی به این مسئله نخواهند بود.

رئوفیان با تاکید براینکه ما نباید با طرح مسائلی که زمان آن هنوز نرسیده افکار عمومی را نگران کنیم گفت: برخی برداشتشان این است که اگر آیت‌الله مصباح محور اصولگرایان باشد بحثوحدت به نتیجه می‌رسد در حالی که به نظر من چنین مسئله‌ای هیچ‌گاه جواب نخواهد داد.

وی گفت: بحثوحدت اصولگرایان جز با محوریت شخصیت‌های اخلاق مدار و آشنا به قواعد بازی و حضور سیاست‌ورزانی که با رعایت اصول رقابت و تبلیغات به میدان انتخابات بیایند، صورت نمی‌گیرد. در حالی که پرهیز از تخریب رقبا و تهمت وافترا از اصول کار سیاسی است برخی می‌خواهند همواره نردبانی بسازند تا به وسیله آن به مجلس راه پیدا کنند در حالی که نباید فراموش کرد هیچ گاه هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.

سخنگوی جبهه ایستادگی گفت: هر جریانی چه اصولگرا، چه اصلاح‌طلب و چه مستقل مادامی که رقابت خود را برپایه انصاف وعدالت و رعایت حرمت رقبا نگذارند حتی اگر به مجلس هم راه پیداکنند شیوه‌های غلط خود را ادامه خواهند داد. امروز عملکرد پایداری‌ها در مجلس برای مردم مشخص شده است. این عده وقتی در مجلس حرف می‌زنند از دهانشان تنها بوی اختلاف و تضعیف و ناامیدی و دلواپسی می‌آید و مسائلی را مطرح می‌کنند که در راستای تامین منافع ملی نیست.

وی گفت: ما شاهد بودیم که اگر عده‌ای با دعوا و بداخلاقی و به هر طریقی تلاش کنند رای بیاورند و به مجلس بروند با همان بداخلاقی‌ها در مجلس به کار خود ادامه می‌دهند چرا که رویکرد افراط گرایانه در حرکت آنها نهادینه شده است.

رئوفیان با تاکید بر اینکه تنها در صورت ایجاد معجزه و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای پایداری‌ها می‌توان روی محوریت مصباح یزدی حساب کرد گفت: اینوحدت تنها در صورتی میسر می‌شود که طیف تندرو حاضر شوند با ادبیات پسندیده و در عین رعایت حریم رقیب، خود کار را پیش ببرند درحالی که بنده چنین چیزی را غیر ممکن می‌دانم و بحثوحدت اصولگرایان با محوریت مصباح منتفی است.

وی خطاب به کسانی که برای محور قرار دادن مصباح در جریان اصولگرا اصرار می ورزندگفت: من از ابتدا به این دوستان گفتم که ازا ین افراد دعوت نکنید که پس از عدم پذیرش آنها بعدها مجبور به اصرار بشوید من پایان خوبی برای حرکت آغاز شده و همایش ۱۹ مهرماه نمی بینم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تاکید براینکه اصولگرایان معتدل بایدهر چه زودتر دست به کار شوند گفت: حزب اسلامی ایران زمین روز سه شنبه در انتقاد به این حرکت و همایشی که قرار است برگزار شود اقدام به صدور بیانیه خواهد کرد. علاوه براین جبهه ایستادگی نیز معتقد است تصمیم به برگزاری همایش وحدت اصولگرایان با سخنرانی مصباح یزدی سرانجام خوبی ندارد ما امیدواریم که در این مسئله تجدید نظر صورت گیرد.

رئوفیان تاکید کرد: عده‌ای نمی‌توانند هر حرکت خود را به نام جریان اصولگرایی تمام کنند قطعا طیف‌ها و احزاب رسمی پروانه‌دار در جریان اصولگرا در این رابطه موضع می گیرند وموافق چنین اقدام جزیره ای نیستند.

وی با بیان اینکه این روزها جای خالی شخصیت برجسته وحضور تاثیر گذار آیت‌الله مهدوی‌کنی به خوبی احساس می‌شود، گفت: خلا وجود فیزیکی آیت‌الله مهدوی‌کنی چیزی جز طرح این مباحثنیست. امروز در همه محافل، اصولگرایان به چنین مسئله‌ای اعتقاد دارند. بنده از چنین تصمیماتی در فقدان آیت الله مهدوی کنی اظهار تاسف می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز