خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان خبر داد:

برگزاری جشن ازدواج آسان و تجلیل از حامیان طرح کوثر رضوان‌شهر

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۶۰

در سال جاری به ۴۱ زوج تحت حمایت کمیته امداد رضوانشهر، مبلغ ۴۶۷ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است که از این مبلغ، ۲۳۷ میلیون ریال از سوی نیکوکاران مساعدت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان از برگزاری جشن ازدواج آسان و تجلیل از حامیان طرح کوثر رضوانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، همایش ترویج ازدواج آسان و تجلیل از حامیان طرح کوثر(اعطای کمک هزینه جهیزیه توسط خیرین) کمیته امداد رضوانشهر با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداران، شهرداران، اداره ورزش و جوانان، اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن تختی این شهرستان و با حضور فرماندار، ائمه جمعه، مسئولین و جمعی از زوجین تحت حمایت کمیته امداد رضوانشهر برگزار شد.

اکبری با بیان برخی از مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان تحت پوشش این نهاد گفت: فرهنگ سازی ازدواج آسان امری ضروری است و همه باید در جهت سرو سامان دادن به زندگی جوانان با کمیته امداد همراهی و مساعدت کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۵ سال گذشته تعداد ۲۷ هزار و ۵۰۰ مورد کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش گیلانی پرداخت شده است، افزود: هم اکنون ۱۱ هزار فرزند خانواده طرح محسنین که والدین آن‌ها به دلایل مختلف توانایی سرپرستی آنان را ندارند، تحت پوشش این نهاد هستند که باید با کمک نیکوکاران برای ازدواج، تحصیل و… انان برنامه ریزی ویژه صورت گیرد.

در ادامه، فرماندار و رئیس ستاد ازدواج آسان رضوانشهر نیز هدف از برپایی اینگونه جشن‌ها را الگوبرداری از سیره ائمه و ترویج ازدواج آسان دانست و بر همدلی و محبت در زندگی مشترک و پرهیز از تشریفات و تجملات تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیبی امام جمعه رضوانشهر نیز پیرامون ازدواج آسان و همچنین در خصوص موضوعاتی همچون همسرداری، صداقت بین زوجین، توکل برخدا، سادگی، ازدواج و وفاداری مطالبی را عنوان کرد و گفت: هرچه آمار ازدواج بالا‌تر برود از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

۱۲ مورد کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال به زوجین حاضر در این مراسم اهداء شد و از ۱۰نفر از حامیان طرح کوثر نیز با اهدای لوح تقدیر و کمک هزینه اقامت در مشهد مقدس(از سوی میراثفرهنگی و گردشگری) تجلیل به عمل آمد و به ۷ نفر از نوعروسانی که تعداد مهریه آن‌ها ۱۴ سکه بهار آزادی بود از سوی فرماندار هدایایی اهداء و یکی از نیکوکاران نیز به هریک از زوجین مبلغ ۲ میلیون ریال مساعدت کرد.

در سال جاری به ۴۱ زوج تحت حمایت کمیته امداد رضوانشهر مبلغ ۴۶۷ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است که از این مبلغ، ۲۳۷ میلیون ریال از سوی نیکوکاران مساعدت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز