خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

ماموریت مدیران صنعت آب و برق فراتر از چارچوب ملی باشد / تاکید بر ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۰۰

تکیه ما باید بر توانمندی‌های بومی باشد اما باید مدیران به‌گونه‌ای عمل کنند که ماموریت‌شان فراتر از چارچوب ملی تعریف شود.

وزیر نیرو بر لزوم ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق تاکید کرد.

به‌گزارش ایلنا، مهندس " حمید چیت‌چیان " در آیین زنگ آموزش و توسعه شایستگی‌های مدیران وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه در محل پژوهشگاه نیرو، گفت: در زمان تصدی‌گری مهندس " بیژن زنگنه " در وزارت نیرو، مطالعه نیازسنجی مدیران انجام شد و براساس آن دوره‌های آموزشی و موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت شکل گرفت.

وی افزود: این دوره‌های آزمایشی با جدیت پیگیری شده و با اهتمام مسئولان ذیربط پیش می‌رفت که نزدیک به هفت‌هزار نفر از مدیران صنعت آب و برق در این مرکز آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته مدتی این مرکز مورد بی‌مهری قرار گرفت، گفت: در هر صنعت و شرکتی مدیران وکارشناسان نیازمند آموزش‌های تخصصی همان صنعت هستند به‌طوری که به این موضوع در همه جهان توجه دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: امروزه هر سازمانی افزون‌بر آموزش عمومی آن صنعت، نیازمند آموزش‌های تخصصی است و در این بین تاکید زیادی روی آموزش مدیریت است.

وی اظهار داشت: از آنجا که جهان ما به‌طور مداوم در حال تغییر و دگرگونی است، مدیران و کارکنان باید متناسب با تحول‌ها، دانایی خود را ارتقا دهند.

چیت‌چیان با بیان اینکه صنعت آب و برق نیازمند چنین آموزش‌هایی است که بر این اساس دوره‌های آموزشی دوباره احیا شد، گفت: نخستین رسالت مرکز آموزش و تعالی مدیران، جلوگیری از بروز روزمرگی است زیرا درصورت ابتلا به روزمرگی، آن شرکت و یا سازمان به اهداف خود نمی‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این مرکز، شکستن لاک روزمرگی و فکر کردن به افق‌های آینده است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ما نیازمند توجه به تجربه‌های جدید در جهان هستیم، گفت: تکیه ما باید بر توانمندی‌های بومی باشد اما باید مدیران به‌گونه‌ای عمل کنند که ماموریت‌شان فراتر از چارچوب ملی تعریف شود.

وی افزود: ما باید دید برون‌گرایی داشته باشیم و اگر فعالیت‌ها را در درون مرز تعریف کنیم، دچار شکست می‌شویم.
وی بر لزوم ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های موفقیت صنعت آب و برق، ارتقای بهره‌وری است.

وی با خالی دانستن جای مسایل اجتماعی در انجام فعالیت‌ها و ماموریت‌ها، اظهار داشت: مسایل مدیریت در صنعت آب و برق تنها موضوع‌های مهندسی نیست بلکه همزمان با آن نیازمند تفکر صحیح اجتماعی هستیم.

وی از افزایش شمار اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های صنعت آب و برق به هفت تا ۹ نفر خبر داد و گفت: غیر از متخصصانی که پیرامون فعالیت‌های شرکت عضو هیات‌مدیره هستند، متخصص مدیریت، کارشناس حقوق، کارشناس علوم انسانی و متخصص اقتصادی و مالی باید در ترکیب هیات‌مدیره شرکت‌ها باشد و بدون حضور این تخصص‌ها مدیریت ناقص است.

وی یادآور شد: هیات‌مدیره جایگاه تعقل و تفکر آن سازمان است که مدیرعامل تصمیم‌های هیات‌مدیره را اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی وزارت نیرو با مشارکت بیش از ۴۰۰ نفر کارشناس و متخصص تدوین شده است و مدیران و کارشناسان باید زمینه اجرای این راهبردها را ازطریق این آموزش‌ها فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز