خبرگزاری کار ایران

در مقابله با خطرات احتمالی؛

رزمایش پدافند غیر عامل بر تهدیدات زیستی در قائم شهر انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۰۸

انجام رزمایش، میدانی برای محک زدن توان دستگاهای اجرایی در مقابله با خطرات احتمالی است.

فرماندار قائم شهر گفت: انجام رزمایش، میدانی برای محک زدن توان دستگاهای اجرایی در مقابله با خطرات احتمالی است.


به گزارش ایلنا از قائم شهر، مهدی محمدی در رزمایش پدافند غیرعامل بر تهدیدات زیستی با محوریت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که بصورت پایلوت در شهرستان قائم شهر انجام شد، با بیان اینکه انجام رزمایش، میدانی برای محک زدن توان دستگاهای اجرایی در مقابله با خطرات احتمالی است اظهار داشت: با انجام رزمایش، آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان درمقابله با اتفاقاتی که رخ می دهد تست می شود و مقامات استانی نیز در جریان این آمادگی قرار خواهند گرفت.

محمدی افزود: اگر در انجام رزمایش، همه توان برای تنویر افکار عمومی بکار گرفته شود این کار نتیجه بهتری در پی دارد و به هدف خود که همان محک زدن توانایی دستگاهای اجرایی می باشد خواهند رسید.

وی علت انتخاب شهرستان قائم شهر بعنوان پایلوت در استان مازندران را وجود مرغداری های فراوان عنوان کرد و تصریح نمود: رقم قابل توجهی از مواد پروتئینی را این شهرستان تامین می کند و با پیشنهاد اداره کل دامپزشکی استان مازندران، پذیرفتیم با انجام رزمایش، توان اجرایی دستگاهای اجرایی در مقابله با خطرهایی چون آنفولانزا بسنجیم.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه انجام برنامه های اینچنینی بنفع شهرستان است اظهار داشت: خوشبختانه رزمایش امروز با حضور مسئولین دستگاههای اجرایی با نظم خاصی انجام شد.

محمدی در پایان گفت: امیدواریم این وفاق و همدلی که امروز در برگزاری رزمایش در بین دستگاهای اجرایی مشاهده شد در بروز حوادثاحتمالی نیز ادامه یابد.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: هر گونه شک به آنفلوآنزای پرندگان و سایر بیماری‌های ویروسی نیازمند نمونه‌برداری از همه واحدهای بومی و صنعتی محل وقوع و روستاهای اطراف نیز است.

سید حسین رضوانی اظهار داشت: وقتی بحثبیماری آنفلوآنزای پرندگان مطرح می‌شود با وجود ترسناک بودن این عنوان، ولی همچنان مقاومت‌ها و مخالفت‌های روستاییان علیه انهدام پرندگان خانگی وجود دارد.

وی به مشکل معدوم‌سازی پرندگان بومی اشاره و تصریح کرد: واحدهای صنعتی به علت بیمه بودن با ماموران مرتبط همکاری دارند ولی روستاییان به ماموران اجازه معدوم‌سازی نمی دهند و همکاری نمی کنند.

گفتنی است؛ این رزمایش به صورت عملیاتی با تشکیل ۱۰ اکیپ عملیاتی، تامین تجهیزات و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان مازندران و شهرستان قائمشهر در محل مرغداری گوشتی ۵۰ هزار قطعه‌ای روستای قادیکلای شهرستان با رمز عملیاتی " امام محمد باقر(ع) " اجرایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز