خبرگزاری کار ایران

محتشم در جلسه توجیهی امر به معرف و نهی از منکر:

به تذکر زبانی اکتفا نمی‌کنیم / برای امر به معروف سراغ مسئولان هم می‌رویم

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۹۵

گروهی معین به سراغ مسوولان مربوطه می‌روند و آنچه که بر گردن مسئولان است را به او امر می‌کنند و چنانچه کج‌روی کند نهی موکد می‌کنند که نباید اینگونه باشند چراکه شما کارگزار حکومت اسلامی هستید.

دبیرکل انصار حزب‌الله برنامه‌های این تشکل برای امر به معروف و نهی از منکر را تشریح کرد و گفت: در این راستا تنها به تذکر زبانی اکتفا نمی‌کنیم و کارهای دیگری هم اگر لازم باشد برای مهار این قضیه انجام می‌دهیم تا تغییر روشی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحمید محتشم دبیرکل انصارحزب الله در همایش توجیهی امر به معروف و نهی از منکر که عصر امروز در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار شد، گفت: باید در این جلسه به چند موضوع در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و ابهامات مطروحه را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه درباره امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش‌های لازم صورت گیرد، ‌ اظهار کرد: در این راستا قرار شده است از نظرکمیت ۶ ساعت در یک روز به این امر اختصاص داده شود. البته از جمع خواهران حاضر، اکثرا این‌ آموزش را دیده‌اند. برخی از برادران نیز که اخیرا فرم پر کرده‌اند و پیوسته‌اند باید این مراحل را طی کنند که وقت آن اعلام خواهد شد.

دبیرکل انصارحزب الله بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای انجام این موضوع به نحو احسن انجام شده است و ما اولین و آخرین گروهی نیستیم که می‌خواهیم در این راه گام برداریم. قبل از ما افرادی در شهرستان‌ها این کار را کرده‌اند ولی سعی ما این است که وجه تمایز با دفعات قبل این باشد که بتوانیم همزمان که دوستان در میدان تذکر می‌دهند ما بتوانیم در کار ستادی که انجام خواهیم داد نتیجه کار را جمع‌بندی کنیم و به‌ آنها چیزی که باید حالی کنیم را حالی کنیم و بگوییم که این بساط را جمع کنید.

محتشم با تاکید براینکه باید با معلول هم برخورد همگانی کرد، گفت: علت‌هایی در این مملکت و جهان اسلام وجود دارد که به دنبال دامن زدن به این مسائل هستند. از یک طرف حضرت آقا بحثتمدن اسلامی را مطرح می‌کنند اما از طرف دیگر افرادی هستند که آموزه‌های یک تمدن پوسیده را می‌خواهند به خورد ملت دهند. باید به اشکال مختلف با این مسئله برخورد کرد که البته در دستور کار نیز هست.

دبیر کل انصارحزب الله در تشریح برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر این تشکل گفت: ما سه برنامه داریم که در سه بخش انجام خواهد شد. بخش اول آن شامل امر به معروف و نهی ازمنکر مسوولان می‌شود که گروهی معین به سراغ مسوولان مربوطه می‌روند و آنچه که بر گردن مسئولان است را به او امر می‌کنند و چنانچه کج‌روی کند نهی موکد می‌کنند که نباید اینگونه باشد چراکه شما کارگزار حکومت اسلامی هستید.

وی اضافه کرد: بخش دوم شامل اماکن است که هماهنگی‌های لازم آن انجام شده است که قرار است با همکاری و هماهنگی با ماموران انتظامی صورت گیرد که آنها نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند.

محتشم یادآور شد: بحثآموزش در یک روز است که سه تا دو ساعت برگزار خواهد شد و اساتید آن مشخص و برنامه‌های آموزشی آن نیز مدون شده است.

وی سومین بخش فعالیت این تشکل را حوزه میدانی عنوان کرد و گفت: باید سعی کنیم هرچه بیشتر در این عرصه حضور داشته باشیم و قبل از آن کلاس های آموزشی و سازمان دهی لازم انجام شده باشد. البته خواهران در حال حاضر مشغول هستند و انجام وظیفه می‌کنند و ان شالله ما هم بتوانیم با توان بیشتری کار را به پیش بریم.

محتشم با تاکید براینکه ما تنها به تذکر زبانی اکتفا نمی‌کنیم گفت: کارهای دیگری هم اگر لازم باشد برای مهار این قضیه انجام می‌دهیم تا تغییر روشی صورت گیرد.

وی در پایان درباره امر به معروف و نهی ازمنکر در سطح دانشگاه‌ها نیز گفت: در دانشگاه‌ها فضای سیاسی پررنگ‌تر است و در داخل خود آن یعنی وزارت علوم نیز مشکلاتی وجود دارد ولی باید همزمان تمام این‌ها را با هم حل کنیم. اما ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و بازوی اجرایی‌اش هم برنامه‌هایی برای این حوزه دارند که اگر مراجعه شود در جریان آن قرار خواهند گرفت. ولی اجمالا بحثی که ما مطرح می‌کنیم این است که این کار مختص این مکان یا آن مکان نیست و شامل همه جا می‌شود ولی بحثدانشگاه نیاز به دقت بیشتری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز