خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه خبر داد:

صید نخستین ماهی خاویاری در سواحل بندر کیاشهر

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۵۴

سال گذشته بیش از یک تن و دویست کیلوگرم گوشت و ۱۸۰ کیلوگرم خاویار، از ماهیان خاویاری صید شده در سواحل بندر کیاشهر استحصال شده است.

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید نخستین ماهی خاویاری با شروع صید پاییزه در سواحل بخش بندرکیاشهر این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا سلیمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: صید پائیزه ماهیان خاویاری از اوایل مهرماه در سواحل بندرکیاشهر آغاز شده است.

وی افزود: صید این ماهی خاویاری توسط صیدگاه‌های فعال در سواحل بخش بندرکیاشهر صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه ارزش اقتصادی این ماهی خاویاری صید شده را بیش از ۲۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: از این ماهی حدود پنج کیلوگرم خاویار و همچنین ۲۳ کیلوگرم گوشت استحصال شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه امسال تعداد دو صیدگاه با مجوز شیلات در زمینه صید پائیزه ماهیان خاویاری در سواحل بندرکیاشهر فعالیت می‌کنند، افزود: تعداد بیش از ۳۰ صیاد نیز در این صیدگاه‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: ماهیان خاویاری که توسط این صیدگاه‌های صید می‌شوند نیز به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان ارسال می‌شوند.

سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان آستانه اشرفیه رتبه نخست صید ماهیان خاویاری را در گیلان به خود اختصاص داده است، افزود: سال گذشته بیش از یک تن و دویست کیلوگرم گوشت و ۱۸۰ کیلوگرم خاویار، از ماهیان خاویاری صید شده در سواحل بندرکیاشهر استحصال شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اقداماتی که شیلات در سال‌های گذشته در جهت پرورش، تکثیر و‌‌ رها سازی ماهیان خاویاری در سواحل صورت داده است شاهد افزایش صید ماهیان خاویاری در این بخش بندر کیاشهر باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز