خبرگزاری کار ایران

در دیدار روسای بعثه دو کشور پیشنهاد شد؛

اعلام آمادگی ایران برای اعزام زائر به کشور اردن

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۱۵

با توجه به وجود زیارتگاه های بسیار در اردن، ما آمادگی داریم برنامه اعزام زائر به این کشور را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با وزیر اوقاف و امور دینی اردن گفت: با توجه به وجود زیارتگاه های بسیار در اردن، ما آمادگی داریم برنامه اعزام زائر به این کشور را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر که در دیدار با هایل عبدالحفیظ داود، وزیر اوقاف و امور دینی اردن سخن می گفت، با اشاره به تعداد حجاج و عمره گزاران ایران و تلاش مداوم برای ارتقای سطح خدمات، به بحثتبادل تجربیات در موضوع حج و عمره میان دو کشور پرداخت و گفت: آمادگی داریم تا جلسات کارشناسی را در تهران یا امان در این باره پیگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ظرفیت حج برای تقویت همکاری های دیپلماتیک اشاره کرد و خواستار افزایش تبادلات فرهنگی میان دو کشور شد.

وی افزود: با توجه به وجود زیارتگاه های بسیار در اردن، ما آمادگی داریم برنامه اعزام زائر به این کشور را در دستور کار قرار دهیم.

در این دیدار که در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد، سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اوضاع منطقه اظهار داشت: این فتنه که سال گذشته به شکل فتنه سنی - شیعه جلوه می‌کرد، الان از این مرحله فراتر رفته و همه اقوام و مذاهب منطقه را به خود درگیر کرده است.

قاضی عسکر با ابراز نگرانی از اقدامات تروریست ها علیه اسلام ادامه داد: اینها دارند آن‌چنان چهره وحشتناکی از اسلام ارائه می‌دهند که دیگر تا سال‌های سال، کسی به سراغ اسلام نیاید. وی خواستار اتحاد کشورهای اسلامی و جلوگیری از وقوع اسلام هراسی در جهان شد.

سرپرست حجاج ایرانی به ضرورت ریشه یابی تفکر تکفیری اشاره کرد و گفت: با بمباران هوایی، این خطر از میان نمی‌رود و ما نیازمند هم فکری و هم اندیشی هستیم تا با مساعدت یکدیگر بتوانیم در این جهت گام‌هایی برداریم.

عبدلحفیظ داود هم با تقدیر از میهمان نوازی بعثه ایران، حج را واجد مقاصدی عالی دانست که وحدت میان مسلمانان یکی از آنهاست؛ وی افزود: تروریسم همه منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده و اردن در میانه کشورهایی قرار دارد که همگی آنها دچار چنین مشکلاتی هستند.

وزیر اوقاف اردن به برنامه ریزی های گسترده در دو جبهه فرهنگی و امنیتی برای مقابله با تکفیری ها در این کشور اشاره و اضافه کرد: ما بدین منظور یک کمیته خاص تشکیل داده ایم که از جنبه فکری وضعیت مبلغان، کتب و… را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: اردنی‌ها با تفکر تکفیری‌ها مخالف هستند و تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن با آن مبارزه نمایند.

آقای عبدالحفیظ داود با اعلام آمادگی برای سفر به تهران و تشریک مساعی با مقامات جمهوری اسلامی، نزدیکی بیشتر دو کشور را در شرایط حساس منطقه خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز