خبرگزاری کار ایران

کارگران سنگرود پس از چهار روز اعتراض در تهران، به معدن بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۲۷

۲۵۰ کارگر با امضای نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس مشکلات صنفی‌شان را تشریح کردند و پس از طرح این نامه در کمیسیون صنعت و معدن مجلس، اعضای این کمیسیون از آقای «نعمت‌زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کردند و وی نیز در ساعت ۳ بعد از ظهر در این کمیسیون حضور پیدا کرد.

کارگران معدن سنگرود(البرز غربی) پس از چهار روز اقامت در تهران برای اعتراض به دریافت نکردن ۳ ماه حقوق و مصوبه انحلال معدن، بنا به گفته خود «با دریافت قول مساعد از وزیر صنعت برای بررسی این موضوع در جلسه امروز هیئت دولت» به محل زندگی‌شان در شهرستان رودبار بازگشتند اما ۳۰ نفر از نمایندگان آنان برای پی‌گیری مطالبات‌شان در تهران باقی‌مانده‌اند.

«مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای اسلامی کار این معدن به ایلنا گفت: درتجمع روز گذشتهکارگران معدن سنگرود در مقابل ساختمان مجلس ۲۵۰ کارگر با امضای نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس مشکلات صنفی‌شان را تشریح کردند و پس از طرح این نامه در کمیسیون صنعت و معدن مجلس، اعضای این کمیسیون از آقای «نعمت‌زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کردند و وی نیز در ساعت ۳ بعد از ظهر در این کمیسیون حضور پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی کار معدن سنگرود که در جلسه دیروز مجلس با وزیر صنعت حضور داشت، گفت: آقای نعمت‌زاده(وزیر صنعت) در این جلسه قول پی گیری و بررسی مشکلات معدن سنگرود را در جلسه امروز(۹ مهر) هیئت دولت داد.

به گفته نماینده کارگران، سایر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مربوطه موافقت خود را منوط به توافق وزیر صنعت و معدن کرده‌اند و با توجه به قول پی‌گیری وزیر، ما کارگران را به محل سکونت‌شان اعتزام کرده‌ایم و تنها ۳۰ نفر از ما برای پی‌گیری در تهران مانده‌ایم.

گفتنی است، کارگران معدن سنگرود پس از شش روز اعتصاب و در واکنش به بی‌توجهی مسئولان استانی به مطالبات‌شان، از روز یکشنبه ۶ مهر به تهران سفر کردند. این کارگران طی چهار روز اقامت در تهران تجمعات اعتراضیدر مقابل ساختمانوزارت کار، ساختمانسازمان توسعه و نوسازی معادن، و ساختمانمجلسبرگزار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز