خبرگزاری کار ایران

درگیری‌های لیبی تولید نفت این کشور را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۷۴

شرکت ملی نفت لیبی در ابتدای هفته جاری اعلام کرده بود که تعطیلی میدان ابوعطیفل، تولید نفت کشور را ٢٥ هزار بشکه در روز کاهش داده و به روزانه ٩٠٠ هزار بشکه رسانده است.

لیبی درگیر ناآرامی دیگری شده که تا کنون دو میدان نفتی را به تعطیلی کشانده و تولید نفت این کشور را با تهدید روبرو می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اینترنتی گالف نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی لیبی و شاهدان عینی اعلام کردند که تظاهرکنندگانی که موفق به تعطیلی میدان نفتی ابوعطیفل شده بودند، یک میدان نفتی دیگر را اشغال کردند و یک هواپیما را به تصرف درآوردند.

میدان نفتی تازه اشغال شده، جالو ٥٩، که متعلق به شرکت انی ایتالیا و شرکت دولتی نفت لیبی است، بیش از یک سال به دلیل اعتصابهای اهالی بومی جویای کار تعطیل بود. موج تظاهرات و اعتصاب مردم لیبی که گریبان تاسیسات نفتی این کشور را گرفته است از ژوئیه ٢٠١٣ آغاز شد.

تظاهرات مردم در دیگرنقاط لیبی پایان یافته اما همچنان دامنه اعتصابها در شرق لیبی و در میدان ابوعطیفل ادامه دارد. این میدان نفتی روزانه ۶٠ هزار بشکه نفت تولید می کرد.

سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی در ابتدای هفته جاری اعلام کرده بود که تعطیلی میدان ابوعطیفل، تولید نفت کشور را ٢٥ هزار بشکه در روز کاهش داده و به روزانه ٩٠٠ هزار بشکه رسانده است.

منابع امنیتی همچنین گفته اند که تظاهرکنندگان راههای ارتباطی این میدانهای نفتی به پایانه صادراتی زویتنیه را نیز مسدود کرده اند. این در حالی است که تعطیلی این پایانه صادرات نفت مهم لیبی نیز کارگران آن را مجبور کرده تا برای تغییر مدیریت خود دست به اعتراض بزنند.

این منابع افزودند که تظاهرکنندگان ارسال سوخت به نیروگاه سریر را متوقف کرده اند، ضمن آنکه به ۶٥ نفتکش مصری اجازه ترک این منطقه را نداده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز