خبرگزاری کار ایران

دو روز پس از وقوع حادثه:

دلیل کشته شدن ۳ کارگر ساختمانی در اراک هنوز اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۴۱

گزارش‌های اولیه «نقص فنی دستگاه بالابر» را عامل سقوط سه کارگر ۲۲،۲۸ و ۳۰ ساله از طبقه ۱۶ یک ساختمان نیمه کاره و کشته شدنشان ذکر کرده بودند.

دو روز پس ازکشته شدن ۳ کارگر ساختمانی در اراک، خبرنگار ایلنا در اراک تلاش کرده است در گفتگو با مجریان امداد و نجات در این شهر به جزئیات جدیدی از این حادثه دست یابد.

به گزارش ایلنا، گزارش‌های اولیه «نقص فنی دستگاه بالابر» را عامل سقوط سه کارگر ۲۲،۲۸ و ۳۰ ساله از طبقه ۱۶ یک ساختمان نیمه کاره و کشته شدنشان ذکر کرده بودند.

امروز(۹مهر) فرجی، رئیس روابط عمومی آتش نشانی شهرستان اراک در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این حادثه بعد ازظهر روز دوشنبه(۷ مهر) در یک مجتمع ساختمانی در حال احداثبه نام بهاران رخ داده است که طی آن بالابر به علت نامعلومی از طبقه سیزدهم به منفی سه سقوط کرد.

او افزود: سه کارگر جوان که در داخل بالابر بودند همراه این دستگاه به چاهک ساختمان سقوط کردند و آتش نشانان به محض رسیدن به محل با تجهیزات لازم اقدام به ایمن سازی کامل این مکان و تثبیت بالابر کردند و پس از خارج ساختن این سه کارگر آنان را به عوامل اورژانس تحویل دادند.

به گفته فرجی مرگ این کارگران از سوی نیروهای اورژانس تایید شد و اکنون علت بروز این حادثه توسط کار‌شناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

قنبر فراهانی رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان مرکزی نیز در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: در ساعت ۱۵و ۵۸ دقیقه روز دوشنبه به مرکز اورژانس اراک گزارش شد که در یک آپارتمان در حال ساخت در کمربندی جنوبی اراک(نزدیک ترمینال) حادثه سقوط بالابر از طبقه شانزدهم به وقوع پیوسته است که سه نفر در آن بوده‌اند. در این تماس وضعیت مصدومین بسیار وخیم گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله دو واحد امدادی اورژاس به محل حادثه اعزام شدند که اولین آمبولانس در کمتر از ۳ دقیقه نیروهای امدادی خود را به محل حادثه رساندند اما بعد از رسیدن به محل، متأسفانه مشاهده کردند هر سه نفر که داخل بالابر بودند به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست داده‌اند.

تلاش خبرنگار ما برای گفتگو با پیمانکار ساختمان و بازرس اداره کار تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است.

[اخبار تکمیلی ارسال می‌شوند]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز