خبرگزاری کار ایران

عصر امروز مقابل مجلس برگزار شد /

تجمع مربیان پیش دبستانی در اعتراض به اظهارات متناقض سخنگوی دولت

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۱۷

«نزدیک به ۱۰۰ مربی پیش دبستانی عصر امروز(سه شنبه ۸ مهر) مقابل مجلس تجمع کردند / تجمع کنندگان به استنکاف دولت از تخصیص ردیف بودجه برای استخدام‌ این مربیان معترض‌اند / آقای نوبخت گفته بود در استخدام‌های آموزش و پرورش، اولویت به فرزندان فرهنگیان داده شود.»

نزدیک به ۱۰۰ مربی پیش دبستانی عصر امروز(سه شنبه ۸ مهر) مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع کنندگان که عموما از شهرهای دیگر به پایتخت آمده‌اند به اجرا نشدن قانون تعیین تکلیف استخدام حداقل ۳۰ هزار مربی پیش دبستانی و استنکاف دولت از تخصیص ردیف بودجه برای استخدام‌ این مربیان معترض‌اند.

یکی از مربیان حاضر در تجمع امروز که خواست نامش فاش نشود با رد ادعای دولت مبنی بر نداشتن منابع کافی برای استخدام مربیان پیش دبستانی، به اظهارات هفته گذشته «محمدباقر نوبخت» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در نشست با فرهنگیان استان کرمانشاه اشاره کرد.

آقای نوبخت هفته گذشته گفته بود «بر اساس توافق‌های صورت گرفته مقرر شده تا در استخدام‌های آموزش و پرورش، اولویت به فرزندان فرهنگیان داده شود».

این مربی پیش دبستانی افزود: اگر دولت در ادعایش مبنی بر نداشتن منابع مالی کافی برای استخدام مربیان پیش دبستانی صادق بود، آقای نوبخت چنین سخنانی را نمی‌گفت.

او در ادامه پرسید: چطور سی هزار مربی پیش دبستانی که سال‌ها برای آموزش و پرورش کار کرده‌اند، آموزش دیده‌اند، به آنان قول استخدام داده شده است و هر هفته برای بیان مطالبات‌شان مقابل مجلس و نهاد های دولتی تجمع می‌کنند در لیست اولویت استخدام آقای نوبخت قرار نگرفته‌اند؟

او در عین حال با انتقاد ازسکوت وزیر آموزش و پرورش در جلسه هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: آقای فانی در کمیسون آموزش سکوت می‌کند. در تلویزیون می‌گوید به ما ردیف بودجه استخدامی نمی‌دهند اما وزارتخانه پیگیری می‌کند. حالا هم که سخنگوی دولت گفته اولویت استخدام در آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان است. ما کدام حرفشان را باور کنیم؟

او در پایان گفت: مربیان پیش دبستانی از مجلس می‌خواهند ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی را برای وزیر آموزش و پرورش اجرا کنند.

گفتنی است ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس به حق نمایندگان برای شکایت از دولت به قوه قضاییه و استیضاح رئیس جمهور یا وزراء در صورت استنکاف آنان از اجرای قانون اشاره می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز