خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر هلند:

تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در شرق اوکراین بی‌طرفانه بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۱۳

اطمینان می‌دهم که این تحقیق مستقل بوده و همچنان بدون هرگونه دخالت سیاسی باقی خواهد ماند. زمانی که گزارش به طور کامل منتشر شود، دلایل سقوط را به روشنی توضیح می‌دهیم.

نخست‌وزیر هلند اعلام کرد که تحقیق درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین، فارغ از مسائل سیاسی و کاملا بی‌طرفانه انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل ازشینهوا، «مارک روت» در کنفرانسی خبری بر مستقل و بی‌طرفانه بودن تحقیقات انجام شده درباره سقوط هواپیمای «ام اچ۱۷» خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین تاکید کرد.

سخنان روت در واکنش به موضع‌گیری مقام‌های روسیه مبنی بر مغرضانه بودن گزارش‌های اولیه درباره سقوط این هواپیما مطرح شده است.

مسئولان این تحقیق در گزارش اولیه علت سقوط این هواپیما را وارد شدن اجسامی با انرژی بالا به داخل بدنه آن و در نتیجه از کار انداختن سیستم داخلی این هواپیما اعلام کرده بودند.

روت با اشاره به سخنرانی مقام‌های روسیه در مجمع سازمان ملل درباره مغرضانه بودن گزارش تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در شرق اوکراین، گفت که بر بی‌طرفانه بودن این تحقیق تاکید داریم.

روت گفت: «اطمینان می‌دهم که این تحقیق مستقل بوده و همچنان بدون هرگونه دخالت سیاسی باقی خواهد ماند. زمانی که گزارش به طور کامل منتشر شود، دلایل سقوط را به روشنی توضیح می‌دهیم.»

روت همچنین با اشاره به این‌که دو تحقیق به طور کاملا مستقل از هم انجام شده‌اند، گفت که درباره پیگیری قانونی این موضوع در یک دادگاه بین‌المللی نظری ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز