خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اصول‌گرایان در بحث‌های انتخاباتی با یکدیگر اختلاف دارند / اصولگرایان شورای رهبری تشکیل دهند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۶۵

در نبود آقای مهدوی کنی بهترین راه تعیین رهبر، تشکیل یک شورای رهبری برای جریان اصول‌گرایی است که اعضای آن بتوانند از بین خودشان شخصی را برای رهبری انتخاب کنند / آیت‌الله مصباح یزدی نباید درگیر مسائل جناحی و سیاسی شوند.

دبیرکل حزب سبز گفت: تجربه گذشته نشان داده‌است که طیف‌های گوناگون اصول‌گرایی در بحث‌های تاکتیکی به ویژه در مسئله انتخابات با یکدیگر دارای اختلافاتی هستند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌و‌گو باخبرنگار ایلنا، در مورد تشکیل جبهه متحد اصول‌گرایی زیر نظر آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: به نظر من فردی با ویِژگی‌های علمی و شخصیتی آقای مصباح باید متوجه باشند که نباید درگیر مسائل جناحی و سیاسی شوند.

وی ادامه داد: شرکت و حمایت از جریان خاص به این سبک ممکن است ایشان را مورد سوء استفاده جریان‌های سیاسی و باندی قرار دهد، در این ارتباط توقعی که می‌رود این است که متوجه این گونه سوء استفاده‌ها باشند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا درباره رهبری جریان متحد اصول گرایی در نبود امکان فعالیت از سوی آیت الله مهدوی کنی بیان کرد: رهبری دراین جریان زمانی شکل می‌گیرد که همه جریان‌ها و طیف‌ها به یک رهبری منسجم معتقد باشند، دراین صورت باید ساختار اصول‌گرایی مشخص وشفاف باشد.

دبیرکمیته سیاسی جبهه ایستادگی اضافه کرد: باید توجه کنیم اگرچه اصول اصلی‌ای درهمه جریان‌های اصول گرایی مشخص و استمرار دارد، ولی تجربه گذشته نشان داده‌است که طیف‌های گوناگون اصول‌گرایی در بحث‌های تاکتیکی به ویژه درمسئله انتخابات با یکدیگر دارای اختلافاتی هستند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه هرشخصی جامعیت رهبری جریان اصول‌گرایی را ندارد تصریح کرد: دراین فضا و در نبود آقای مهدوی کنی بهترین راه تعیین رهبر، تشکیل یک شورای رهبری برای جریان اصول‌گرایی است که اعضای آن بتوانند از بین خودشان شخصی را برای رهبری انتخاب کنند.

این فعال‌سیاسی‌اصول‌گرا درباره فعالیت‌های سیاسی احمدی‌نژاد و انتشار اخباری مبنی بر دیدار وی با اعضای جبهه پایداری گفت: مسئله مشخصی است که احمدی‌نژاد تمام سعی خود را می‌کند که به صحنه سیاسی کشور برگردد و طبیعی است که در این مسیر، از همه جریان‌ها استفاده کند.

دبیرکل حزب سبز با تاکید براینکه احمدی‌نژاد دیگر محبوبیت سابق را ندارد، اظهار کرد: در مورد عملکرد وی ابهامات و اتهاماتی وجود دارد که باید به مردم در این مورد پاسخ می‌داد و آن‌ها را قانع می‌کرد، اما امروز دیگر فرصتی برای آن وجود ندارد.

دبیرکمیته سیاسی جبهه ایستادگی بابیان اینکه احمدی‌نژاد اصلا اصول‌گرایی را قبول نداشت گفت: اینکه کسانی خارج از خط و مشی سیاسی مشخص و با رویکرد افراطی بخواهند درلیست انتخاباتی قرار بگیرند، حتما موفق نخواهند بود چراکه اکنون در کشور اعتدال حاکم است.

کنعانی مقدم در پایان ابراز کرد: با تغییر هندسه سیاسی کشوربعد از حماسه سیاسی و روی کار آمدن کسانی که به تدبیر و اعتدال اعتقاد دارند، گرایش مردم در این فضا مطمئنا به سوی کسانی است که معتدل هستند. دراین مسیر لزوما افراد معتدل در هر دو جریان شانس بیشتری برای موفقیت در انتخابات را خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز