خبرگزاری کار ایران

در روز چهاردهم اعتصاب:

کارگران کاشی گیلانا لغو اخراج دو همکارشان را مطالبه کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۲۸

«این دو کارگر در بخش‌های لعاب و کوره کارخانه کاشی گیلانا کار می‌کردند. / با وجود آنکه کارگران برای چهاردهمین روز متوالی تولید را متوقف کرده‌اند اما مسئولان محلی واکنشی به اعتراض کارگران نشان نمی‌دهند.»

کارگران معترض کارخانهکاشی گیلانادر منجیل هشتم مهرماه در چهاردهمین روز از شروع اعتصابات کارگری با تجمع مقابل ساختمان اداری این کارخانه خواستار بازگشت بکار دو تن از همکاران اخراجی خود شدند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز، به ایلنا گفت: کارگران کاشی گیلانا با ادامه اعتراضات چهارده روز گذشته‌شان، امروز بازگشت به کار دو تن از همکارانشان که روز سه شنبه(۲۵ شهریور) از سوی کارفرما اخراج شده بودند را مطالبه کردند.

او با بیان این دو کارگر در بخش‌های لعاب و کوره کارخانه کاشی گیلانا کار می‌کردند، دلیل اخراج آقایان «مهدی کاظمی» و «احمد میرزایی» را پیگیری مطالبات معوقه‌ صنفی‌شان همچون سایر کارگران عنوان کرد.

به گفته این کارگر، آقای کاظمی کارگر واحد لعاب برای پی گیری موضوع اخراج خود به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان رودبار واقع در منجیل شکایت کرده است که اولین جلسه رسیدگی به پرونده وی دیروز برگزار شد.

این کارگر یاد آور شد: همچنین مسئولان اداری کارخانه برای بازگشت به کار این دو کارگر چندین نوبت تلفنی با کارفرما وارد مذاکره شده‌اند که متاسفانه افاقه نکرده است.

او گفت: کارگران کاشی گیلانا با تجمع امروزشان به مسئولان کارخانه اعلام کردند که تصمیمهای اتخاذ شده در جهت متوقف کردن تولید، با تصمیم جمعی کارگران صورت گرفته و این دو کارگر اخراجی هیچ گونه دخالتی در اتخاذ این تصمیم به صورت فردی نداشته‌اند.

او که به نمایندگی از سایر همکارانش سخن می‌گفت در ادامه در خصوص پی گیری مطالبات کارگران کاشی گیلانا طی چهارده روز گذشته گفت: با وجود آنکه کارگران برای چهاردهمین روز متوالی همچنان تولید را متوقف کرده‌اند اما مسئولان محلی واکنشی به اعتراض کارگران نشان نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: امروز نیز در دیدار عمومی فرماندار شهرستان رودبار با مردم شهرستان، سه تن از کارگران با وی ملاقات حضوری داشته‌اند که مجددا مشکلات کارخانه را گوشزد کردند.

گفتنی است مجموع مطالبات کارگران کاشی گیلانا از سال ۸۸ تا سال ۹۳ بیش از ۱۶ ماه است و کارگران از کارفرمای جدید انتظار دارند به صورت علی‌الحساب حقوق پرداخت نشده سال جاری کارگران را پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز