خبرگزاری کار ایران

اوباما و مودی در کاخ سفید دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۸۳

دیدار اوباما و مودی قرار است امروز نیز ادامه داشته باشد و دو طرف طی آن درباره رشد اقتصادی، همکاری امنیتی، انرژی‌های پاک، تغییرات آب و هوایی و مسائل دوجانبه رایزنی کنند.

«باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند طی دیداری در کاخ سفید، درباره گسترش روابط دوجانبه رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مودی و اوباما به‌رغم برخی گمانه‌زنی‌ها درباره سرد شدن روابط هند و آمریکا، در ارتباط با گسترش همکاری بین دو کشور گفت‌و‌گو کردند.

دیدار اوباما و مودی طی مراسم شام در نیویورک در حالی برگزار شد که هزاران آمریکایی - هندی برای دیدن رهبر بزرگ‌ترین دموکراسی جهان در میدان «مدیسون» نیویورک جمع شده بودند.

دیدار اوباما و مودی قرار است امروز - سه‌شنبه - نیز ادامه داشته باشد و دو طرف طی آن درباره رشد اقتصادی، همکاری امنیتی، انرژی‌های پاک، تغییرات آب و هوایی و مسائل دوجانبه رایزنی کنند.

«جان ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: «میان آمریکا و هند چارچوب مشخصی وجود دارد که بر اساس آن هر دو کشور سعی در گسترش منافع مشترک خود در موضوع‌های مختلفی مانند امنیت و مبارزه با تروریسم، تقویت اقتصاد و دیگر مسائل منطقه‌ای دارند.»

مودی نزدیک به یک دهه پیش برای دریافت روادید آمریکا درخواست داده بود ولی این درخواست با توجه به وضعیت سیاسی وقت مودی رد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز