خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در مراسم امضای اسناد همکاری میان کشورهای ساحلی دریای خرز:

نیروی نظامی هیچ کشور خارجی نباید در دریای خزر قدم بگذارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۴۶۴

وظیفه تهیه قوانین و مقررات مربوط به دریای خزر با توجه به اینکه این دریا یک پهنه آبی‌ بسته است، صرفاً با اجماع نظر کشورهای ساحلی حاصل می‌شود و باید در این خصوص از کار فردی صرف‌نظر کرد و اقدامات مشترک انجام داد

رییس‌ جمهور با بیان اینکه کشورهای ساحلی دریای خزر علاوه بر منافع خود باید به منافع مشترک و تعامل با یکدیگر بیاندیشند، گفت: منافع ملت‌ها و همکاری‌های مشترک می‌تواند اتحاد میان کشورهای ساحلی دریای خزر را تقویت کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از پایان مراسم امضای ۴ سند همکاری توسط کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: امضای این اسناد مهم در یک روز، نشان‌دهنده اراده کشورهای ساحلی دریای خزر برای همکاری بیشتر در خصوص مسایل مرتبط با این دریاست.

رییس‌ جمهور گفت: در طول سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای تدوین قراردادی جامع نسبت به مسایل دریای خزر انجام شده و حتماً در اجلاس آتی شاهد موفقیت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

روحانی از انرژی، حمل و نقل، شیلات و گردشگری به عنوان زمینه‌های همکاری بهتر کشورهای ساحلی دریای خزر یاد کرد و گفت: این دریا در طول قرن‌ها به عنوان یک منبع مهم برای مردمان ساحلی آن بوده است و امروز هم یک منبعی غنی برای کشورها و مردم منطقه است که باید برای حفظ آن کوشید.

رییس‌ جمهور گفت: وظیفه تهیه قوانین و مقررات مربوط به دریای خزر با توجه به اینکه این دریا یک پهنه آبی‌ بسته است، صرفاً با اجماع نظر کشورهای ساحلی حاصل می‌شود و باید در این خصوص از کار فردی صرف‌نظر کرد و اقدامات مشترک انجام داد.

روحانی تصریح کرد: کشورهای ساحلی دریای خزر همه متفق‌القول هستند که می‌توانند امنیت دریا خزر را خودشان برقرار کنند و نیروی نظامی هیچ کشور خارجی نباید در این دریا قدم بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز