خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر لامرد و مهر:

فقدان نهاد صنفی، کارگران «پارسیان» را در مذاکره ضعیف کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۴۶

«روحی دلیل تشکیل نشدن نهادهای صنفی کارگری در منطقه عملیاتی پارسیان را کم کاری و کاهش نظارت اداره کار شهرستان لامرد در قبال کارگران عنوان کرد.»

دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ کارگر شاغل در بیش از هفت شرکت نفت و گاز فعال در منطقه عملیاتی «پارسیان» فاقد نهاد کارگری برای مذاکره با کارفرما هستند.

«عبدالرضا روحی» در گفتگو با ایلنا دلیل تشکیل نشدن نهادهای صنفی کارگری در منطقه عملیاتی پارسیان را کم کاری و کاهش نظارت اداره کار شهرستان لامرد در قبال کارگران عنوان کرد و گفت: از سال ۸۲ که منطقه ویژه عملیاتی پارسیان در شهرستان‌های لامرد و مهر تاسیس شده است کارگران شاغل در شرکتهای نفت و گاز این منطقه فاقد نهاد صنفی بوده‌اند.

به گفته این فعال حقوق صنفی کارگران؛ در حال حاضر شوراهای اسلامی‌کار مقدر‌ترین نهاد صنفی کارگری تقلی می‌شوند و اگر این تعداد کارگر در منطقه عملیاتی پارسیان بتوانند نهاد صنفی خود را تشکیل دهند بسیاری از مشکلات صنفی آنان برطرف خواهد شد.

او در تشریح مشکلات صنفی کارگران این منطقه گفت: کارگران شاغل در مناطق عملیاتی پارسیان با مشکلاتی نظیر تعویق حقوق، اخراج به دلیل کوتاه بودن زمان قرارداد و فقدان امنیت شغلی به دلیل منعقد نشدن قرارداد کار و.. روبرو هستند و در حال حاضر کارگران باید به صورت مستقیم مشکلات‌شان را با کارفرما مطرح کنند.

به گفته دبیر خانه کارگر مهر و لامرد، چون کارگر بدون پشتوانه نهاد صنفی‌اش از قدرت لازم در مقابل کارفرما برخوردار نیست تشکیل نشدن نهادهای صنفی کارگران به معنی دست نیافتن کارگران به حقوق اولیه صنفی‌شان است.

این فعال صنفی در پایان گفت: کارگران شاغل در کارگاهای منطقه عملیاتی پارسیان تا کنون با برپایی تجمعاتی در مقایل سازمان‌ها و ادارات دولتی به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز