خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد:

گرسنگی و مرگ، حقوق ماهیانه چای‌کاران در هند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۶۲

کارگران مزارع چای در هند که با حقوق بسیار پایین و شرایط سخت کاری از کمترین حقوق اولیه نیز برخوردار نیستند، امیدی به بهبود شرایط زندگی خود ندارند.

کارگران در مزارع چای هند با حقوق پایین و شرایط سخت کار توان ادامه زندگی را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، ۶۹ کارگر در سال جاری میلادی در مزارع چای هند جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر این کارگران که در مزارع منطقه «بونداپای» کار می‌کنند، با حقوق روزانه یک دلار و ۵۰ سنت حتی از تهیه مایحتاج اولیه خانواده خود بازمانده‌اند.

«رامش ماهالی» یکی از این کارگران می‌گوید: «بسیار نیازمند و تنگدست شده‌ایم به گونه‌ای که حتی شکم فرزندانمان را نیز نمی‌توانیم سیر کنیم.»

«سونیل بخشی» که به تازگی از سمت خود به عنوان رئیس کارگران در منطقه «سورندراناگار» استعفا داده است، گفت که از سال ۲۰۰۳ میلادی تا به کنون حقوق خود را دریافت نکرده است و در طول ۱۸ ماه گذشته هشت نفر از کارگران در اثر گرسنگی و شرایط سخت کار جان خود را از دست داده‌اند.

کارگران چای بخش غربی بنگال نیز وضعیت مشابهی دارند و در سال گذشته میلادی چهار کارگر در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

کمپین حقوق کارگران گزارش‌هایی را درباره وضعیت اسف‌بار این کارگران منتشر کرد که باعثشد دولت هند، غذا(برنج دو کیلوگرم به ازای هر کارگر در هفته) و کمک‌های اولیه پزشکی به این مناطق ارسال کند اما وضعیت نابسامان کار همچنان به قوت خود باقی است.

«هارش مندر» ناظر طرح ارسال غذا به هند نیز گفته است که «روابط و استعمار باعثاین وضعیت شده است.»

کارگران پس از مدت‌ها کار سخت در این مزارع توانسته‌اند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند اما وابستگی آنها به خانه‌های تحت مالکیت صاحبان مزارع، باعثشده تا نتوانند تغییر خاصی در وضعیت زندگی خود ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز