خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی به سئول سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۶۲

فرستاده ویژه آمریکا برای رایزنی درباره از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی و دیدار با مقام‌های کره‌جنوبی، به سئول سفر می‌کند.

«گلن دیویس» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی فردا - سه‌شنبه - به سئول سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، فرستاده ویژه آمریکا برای رایزنی درباره از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی و دیدار با مقام‌های کره‌جنوبی، به سئول سفر می‌کند.

یکی از مقام‌های رسمی کره‌جنوبی گفت که «سیدنی سیلر» نماینده ویژه جدید آمریکا در مذاکرات شش‌جانبه و «الیسون هوکر» مدیر بخش کره در شورای امنیت ملی آمریکا، دیویس را در این سفر همراهی می‌کنند.

دیویس همچنین برنامه دیدار با «هوآنگ جون کوک» نماینده ویژه کره‌جنوبی در امور امنیت و صلح شبه جزیره کره را در دستور کار دارد.

دیویس همچنین قرار است امروز با «وو داوی» نماینده چین در کره‌شمالی دیدار کند.

وی چهارشنبه آینده پس از دیدار از کره‌جنوبی، به ژاپن سفر می‌کند.

سفر منطقه‌ای دیویس در حالی انجام می‌شود که آژانس بین‌المللی اتمی هفته گذشته اعلام کرد که کره‌شمالی در زمینه هسته‌ای از جمله از سرگیری فعالیت راکتور اتمی به پیشرفت‌هایی دست یافته است.

پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۰۹ از ادامه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کناره گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز