خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در واکنش به تذکر رسایی:

مجلس جای عربده کشی نیست / فریاد مرگ بر انگلیس در مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۷۶۷

رسایی: دیوید کامرون چند ساعت پس از ملاقات با رئیس جمهور ما پشت تریبون سازمان ملل رفت و به ملت ایران، نظام اسلامی و حتی دولتی که به او احترام گذاشته بود توهین‌های مکرر کرد. البته من از آقای روحانی تشکر می‌کنم که با " اعوذبالله من الشیطان الرجیم " به سفر رفتند.

تذکر بلند بالای حمید رسائی نسبت به موضع نگرفتن نائب رئیس مجلس در برابر اظهارات نخست وزیر انگلیس موجب شد که ابوترابی فرد رسائی را عربده کش بخواند و برای دقایقی فریاد مرگ بر انگلیس در مجلس سر داده شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز صبح مجلس حمید رسائی نماینده تهران طی تذکری به محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت گفت: من نسبت به محکوم نکردن مواضع نخست وزیر انگلیس توسط شما انتقاد دارم. ای کاش امروز آقای لاریجانی رئیس جلسه بود. من از صحبت‌های شما تعجب کردم و از صحبت‌های آقای لاریجانی که مواضع خوب و محکمی نسبت به اظهارات نخست وزیر انگلیس داشت تشکر می کنم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مواضع آقای لاریجانی در سیاست خارجی مواضع خوبی است اگر امروز ایشان در مجلس بودند حتما صحبت می‌کردند اما چرا شما قصور کردید.

رسایی در ادامه یادآور شد: رئیس جلسه باید به نمایندگی از مجلس صحبت کند. متاسفانه در پرتوی سیاست‌های غلط خارجی، بعد از ۳۵ سال رئیس جمهور ایران در سفر به نیویورک به ملاقات نخست وزیر انگلستان رفت.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: ما از‌ آنچه که در این ملاقات گفته و شنیده شده خبری نداریم. البته انشاءاله آقای روحانی زمانی که به تهران برگردد، اطلاع رسانی می‌کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به سخنرانی دیوید کامرون در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: دیوید کامرون چند ساعت پس از ملاقات با رئیس جمهور ما پشت تریبون سازمان ملل رفت و به ملت ایران، نظام اسلامی و حتی دولتی که به او احترام گذاشته بود توهین‌های مکرر کرد. البته من از آقای روحانی تشکر می‌کنم که با " اعوذبالله من الشیطان الرجیم " به سفر رفتند.

گفتنی است در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد اجازه ادامه صحبت به وی را نداده و با قطع کردن میکروفن وی به او گفت: فرمایشات شما را همه شنیدند.

در این لحظه حمید رسائی که نسبت به ناتمام ماندن تذکر خود معترض بود با فریاد کشیدن اعتراضش را نشان داد که ابوترابی فرد خطاب به وی گفت: اینجا، جای عربده کشیدن نیست.

در این لحظه رسایی به نشانه اعتراض صحن علنی را ترک کرد.

ابوترابی فرد در واکنش به این اعتراض خطاب به وی گفت: ما برای شما احترام قائلیم اما نباید اینطور در جلسه علنی فریاد بزنید. تذکر شما مربوط به دستور جلسه نبود اما به دلیل آنکه در ارتباط با نخست وزیر انگلستان بود به آن گوش کردیم.

نائب رئیس مجلس همچنین در ادامه نسبت به مواضع نخست وزیر انگلستان اظهارات انتقادی داشت که بافریاد مرگ بر انگلیس نمایندگان مواجه شده و دقایقی صحن مجلس شاهد فریادهای مرگ بر انگلیس بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز