خبرگزاری کار ایران

نماینده آرامنه در مجلس شورای اسلامی:

بعد از انقلاب اسلامی حقوق اقلیت‌های دینی به خوبی حفظ و تدوین شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۴۱

در طول ۹ قرن مهاجرت آرامنه به ایران هیچ‌گاه تحت ستم قرارنداشته و از آزادی اندیشه وعقیده برخوردار بوده‌اند.

نماینده آرامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمان امروز این مرز و بوم بدانند، دفاع مقدس نماد یکی از زیبا‌ترین غرایز بقا و تنها گزینه روی میزماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارن خانلریدر مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران اقلیت‌های دینی گفت: دفاع مقدس نماد یکی از زیباترین غرایز بقاء و استوار‌ترین عزم یک ملت برای دفاع از مهین خود است.

نماینده آرامنه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی کنونی که در قرن مدرن توحش مدرن گسترش یافته است و ما شاهد کشتار‌های جمعی، نسل کشی‌ها و مهاجرت‌های اجباری تحت لوای ملی گرایی و یا یک دست سازی مذهبی هستیم.

خانلری با بیان اینکه، آنچه در سوریه، غزه و درعراق اتفاق می‌افتد نمونه‌هایی از نسل کشی هستند، تصریح کرد: ریشه‌ها این اعمال را باید در استعمار کشورهای اروپایی و آمریکا مشاهد کرد که چگونه علیه سرخ پوستان، قوام‌ و نژاد‌ها در طول تاریخ شکل گرفته است.

نماینده آرامنه در مجلس شواری اسلامی بااشاره به پیوند تاریخی ملت ایران گفت: ما شاهد هستیم در طول ۹ قرن مهاجرت آرامنه به ایران هیچ‌گاه تحت ستم قرارنداشته و از آزادی اندیشه وعقیده برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: بعدا از انقلاب اسلامی نیز ما شاهد هستیم که حقوق اقلیت‌های دینی به خوبی حفظ و تدوین شده است، آمار شهدای وایثارگران آن‌ها در مقایسه با کل جمعیت آمار نسبتا قابل ملاحظه‌ای را تشکیل می‌دهد.

خانلری گفت: ایران سرزمینی است که آرامنه درکنار مسلمان درطول تاریخ در آن ریشه دارند و آنها امنیت خود را تحت لوای اسلام یافته‌اند.

وی در پایان گفت: دشمان امروز این مرز و بوم بدانند، دفاع مقدس نماد یکی از زیبا‌ترین غرایز بقا و تنها گزینه روی میز ما است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز