خبرگزاری کار ایران

حسام الدین آشنا:

ایران سیاست‌های خود را در برقراری روابط دوجانبه براساس منافع و مصالح خود تنظیم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۴۷

واقعیت این است که ایران هم انتقادات و اعتراضات بسیاری به سیاست خارجی و حتی داخلی انگلستان دارد، ولی این منافاتی با ملاقات سران و برقراری روابط دیپلماتیک ندارد.

مشاور فرهنگی رییس جمهور تاکید کرد: ایران سیاست‌های خود را در برقراری روابط دوجانبه براساس منافع و مصالح خود تنظیم می‌کند نه آرزوهای دیگران.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آشنادر آخرین یادداشتش در صفحه شخصی خود در فیسبوک گفت: ملاقات مقامات عالی رتبه کشورها با یکدیگر به معنای حل یک شبه اختلافات نیست کشورها هم می‌توانند با یکدیگر رابطه داشته باشند، هم اختلاف‌نظر خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه تکرار ادعاهای بی‌حاصل گذشته کمکی به نیازمندی‌های امروز دو کشور نمی‌کند، اظهار داشت: برای ساختن فردا باید از گذشته عبرت گرفت.

مشاور فرهنگی رییس جمهور ادامه داد: واقعیت این است که ایران هم انتقادات و اعتراضات بسیاری به سیاست خارجی و حتی داخلی انگلستان دارد، ولی این منافاتی با ملاقات سران و برقراری روابط دیپلماتیک ندارد.

آشنا یادآور شد: شاید چنین اظهاراتی برای مصارف حزبی کوتاه مدت مناسب تلقی شود اما نقش سازنده‌ای در عادی‌سازی و یا بهسازی روابط دو کشور نخواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: ایران سیاست‌های خود را در برقراری روابط دوجانبه براساس منافع و مصالح خود تنظیم می‌کند نه آرزوهای دیگران.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز