خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه خبر دادند:

احتمال توقف عرضه گاز روسیه به اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۲۸

روسیه در صورت اثبات مساله از سر گرفتن صادرات گاز کشورهای غربی به اوکراین، عرضه گاز به اتحادیه اروپا را متوقف می‌کند.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که روسیه ممکن است عرضه گاز به اتحادیه اروپا را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسا لاتینا، ‌ روسیه در صورت اثبات مساله از سر گرفتن صادرات گاز کشورهای غربی به اوکراین، عرضه گاز به اتحادیه اروپا را متوقف می‌کند.

«الکساندر نوآک» وزیر انرژی روسیه گفت: «در قراردادهای در دست اجرا با اتحادیه اروپا، اشاره‌ای به آغاز صادرات نمی‌شود و امیدواریم که شرکای اروپایی ما به این مفاد احترام بگذارند.»

نوآک در جریان دیدارهای امروز - شنبه - بین روسیه، اوکراین و اروپا در برلین گفت که پایبندی به مفاد این قرارداد‌ها تنها راه تضمین ادامه عرضه گاز به اتحادیه اروپا است.

«هلن کائرن» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که هیچ چیز نمی‌تواند مانع عرضه آزاد گاز خریداری شده از روسیه توسط شرکت‌های اروپایی شود؛ حتی اگر این صادرات به کشور ثالثی مانند اوکراین باشد.

روسیه هرگونه صادرات از اتحادیه اروپا به اوکراین را غیرقانونی می‌داند اما کشورهای اروپایی تصمیم دارند خلاف این موضع عمل کنند.

پیش‌بینی می‌شود این تصمیم اتحادیه‌ اروپا باعثایجاد تنش‌های جدیدی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز