خبرگزاری کار ایران

در پنجمین روز از اعتصاب:

کارگران قطار شهری اهواز با وعده ۲۰ روزه به اعتراض خاتمه دادند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۳۸

«یکی از مدیران شرکت کیسون(پیمانکار قطار شهری اهواز) صبح امروز در پنجمین تجمع حدود ۱۵۰ کارگر قطار شهری اهواز در کارگاه مرکزی این پروژه عمرانی حاضر شد و به کارگران قول داد حقوق ۴ ماه گذشته آنان را طی ۲۰ روز آینده(حوالی ۲۵ مهر) پرداخت می‌کند.»

اعتصاب کارگران پیمانی قطار شهری اهواز(مترو) صبح امروز(شنبه ۳ مهر) در پی وعده‌ یکی از مدیران شرکت پیمانکاری مبنی بر پرداخت معوقات کارگران در ۲۰ روز آینده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از مدیران شرکت کیسون(پیمانکار قطار شهری اهواز) صبح امروز در پنجمین تجمع حدود ۱۵۰ کارگر قطار شهری اهواز در کارگاه مرکزی این پروژه عمرانی حاضر شد و به کارگران قول داد حقوق ۴ ماه گذشته آنان را طی ۲۰ روز آینده(حوالی ۲۵ مهر) پرداخت می‌کند.

او در عین حال وعده داد در روزهای آینده، یک میلیون تومان را به عنوان مساعده به حساب کارگران پرداخت کند.

بر اساس این گزارش، کارگران در پی وعده‌های پیمانکار اکنون به اعتراض صنفی‌شان خاتمه داده‌اند و از ساعت ۱۰ صبح امروز به کار خود بازگشته‌اند.

گفتنی است کارگران پیمانی قطار شهری اهواز در اعتراض به تعویق چندین ماهه حقوق ازدوشنبه هفته گذشته(۳۱ شهریور) دست از کار کشیده بودند.

کارگران این مجموعه پیش‌تردر بهمن ماه سال ۹۱،آذر ماه پارسالوخرداد سال جاریدر اعتراض به تعویق چندین ماهه حقوقشان تجمع کرده بودند.

بر اساس گزارش منابع کارگری ایلنا، شرکت پیمانکاری کیسون در پایان هر یک از تجمعات یاد شده، شماری از کارگران فعال در این اعتراضات صنفی را به بهانه‌های غیر صنفی اخراج کرده است.

لازم به ذکر است حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی در قطار شهری اهواز کار می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آنان در شیفت صبح و ۱۰۰ نفر دیگر در شیفت شب به کار گرفته می‌شوند. همچنین ۱۰۰ کارگر این پروژه عمرانی به صورت روزمزد کار می‌کنند که اکثرا از کارگران با سابقه و اخراجی به شمار می‌آیند. مابقی کارگران قطار شهری اهواز در بخش‌های اداری این پروژه عمرانی کار می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز