خبرگزاری کار ایران

راکعی در گفت‌وگو باایلنا:

همراهی‌ آگاهانه مردم می تواند به دولت در مقابل نیروهای بازدارنده کمک کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۵۷

اگر رییس جمهور بتواند دراجرای نقش نظارتی که در قانون اساسی برای آن پیش بینی شده است گام بردارد می‌تواند به عنوان کسی که در راس مسند امور قرار دارد، در اجرای برنامه‌ها به صورت کار‌شناسی به خوبی عمل کند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: همراهی آگاهانه مردم در تمام عرصه‌ها می‌تواند به دولت در مقابل نیروهای بازدانده که در مجلس و حتی هنوز در بدنه دولت وجود دارند در اجرای برنامه های کارشناسی کمک کند.

فاطمه راکعی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره صحبت‌های اخیر رییس جمهور در مورد بحثاولویت بخشی به نظرات کار‌شناسی در همه امور گفت: انتظاری که از دولت تدبیر می‌رود همین است، تدبیر یعنی هم اندیشی و مدیریت درست مبتنی بر خرد جمعی، نظر کار‌شناسی و تصمیم گیری‌ بدون ریسک، که بر مبنای این مشخصات است.

وی ادامه داد: از همان روز‌ها و هفته‌های اول آغاز دولت‌یازدهم شاهد بودم ایشان با برخوردی که با استادان، پژوهشگران و انجمن‌های علمی داشته اند، آنها را جرء اولین کسانی دانستند که همکاری جدی آن‌ها برای دولت مطرح است.

راکعی با بابیان اینکه آقای روحانی شخصیتی است که در همه عرصه‌های علمی، نظامی و امنیتی مسئولیت اجرایی داشته‌ است، گفت: بنابراین از شخصیتی با چنان پیشینه و تجربه اجرایی غیر از این هم انتظار نمی‌رود، زیرا به تجربه دریافته‌اند که هیچ کاری بدون ضابطه، بدون تدبیر، هیاتی و یک شبه عملی نیست.

وی با اشاره به حقوقدان بودن آقای روحانی گفت: این موضوع هم در رویکرد و توجه ایشان به نظرات کار‌شناسی در مسائل بسیار مهم و موثربوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره موفقیت کلیت دولت در این مسیر بیان کرد: باید توجه کنیم که در کشور نیروهای بازدارنده در همه جا وجود دارند و همیشه به دنبال ایجادچالش هستند، که به نظر من حرکت و عمل آن‌ها از دست دولتمردان و شخص رییس جمهور خارج است، ولی تجربه یکسال گذشته نشان داده است که هرجایی که لازم بوده شخص رییس جمهور در مقابل این نیرو‌ها مقاومت کرده و جلوی تخریب‌ها ایستاده‌اند.

راکعی گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند دولت را در مسیر موفقیت کمک کند همراهی آگاهانه مردم در تمام عرصه‌ها است، تادولت بتواند با کمک و اعتماد مردم در مقابل نیروهای بازدانده که در مجلس و حتی هنوز در بدنه دولت وجود دارند ایستادگی و برنامه‌های کار‌شناسی خودش را باتدبیر اجرا کند.

این فعال سیاسی اصلاح طب با اشاره به نقش نظارتی رییس جمهور در اجرای قوانین خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهور بتواند دراجرای این نقش که در قانون اساسی برای آن پیش بینی شده است گام بردارد می‌تواند به عنوان کسی که در راس مسند امور قرار دارد در اجرای برنامه‌ها به صورت کار‌شناسی به خوبی عمل کند.

وی افزود: متاسفانه نیروهای بازدارنده‌ای وجود دارند که همانند زمان آقای خاتمی که اجازه ندادند ایشان از نقش نظارتی خود برای اداره امور کشور استفاده کنند، امروز سعی می‌کنند این مسئله را زیر سوال برده و آن را تنها به قوه مجریه محدود کنند.

راکعی گفت: برخلاف پافشاری کسانی برای محدود کردن این نقش تصریح شده در قانون اساسی، از منطق این موضوع کاملا مشخص است که این نقش نظارتی کلی و فرا‌تر از قوه مجریه است.

وی در پایان بیان کرد: بنابراین لازم است تمهیداتی با کمک حقوقدانان و متخصصان برای به عهده گرفتن این وظیفه خطیر ملی توسط رئیس جمهور انجام شود. به نظر می‌رسد اگر این کار عملی شود ما می‌توانیم کارهای غیر کار‌شناسی و سلیقه‌ای را پاسخ دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز