خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

مواضع رییس‌جمهور در نیویورک خوب بوده است / مذاکرات جز اتمام حجت در صحنه بین‌المللی ثمره دیگری ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۲۴

می‌گویند فردو که در تیررس آنها نیست باید به جای دیگری منتقل شود که هر وقت خواستند آن را بزنند چه قدر بی حیایی!در برابر یک مشت درنده وحشی جنگلی چه باید بگوییم؟ / نباید نسبت به مهدکودک‌ها غفلت کرد.

امام جمعه موقت تهران حفظ خطوط قرمز در مذاکرات را خواسته قاطبه مردم عنوان کرد و گفت: مذاکرات جز اتمام حجت در صحنه بین‌المللی ثمره دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با دعوت از دلدادگان به خدا به رعایت تقوا تاکید کرد و گفت: تقوا شرط جذب نور و هدایت از جانب خداوند است و کسی که تقوا دارد از سوی خداوند مورد هدایت و راهنمایی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بهبودی حال مقام معظم رهبری تاکید کرد: شکر و سپاس داریم که حال مقام معظم رهبری به عنوان محبوب‌ترین چهره بعد از امام عصر(عج) روبه بهبودی است. خداوند متعال در این مورد بر ما منت گذاشت. هم درد و هم درمان از خداوند است ولی گاهی این گونه‌دردها چه شیرینی‌هایی را به دنبال دارد. خداوند در این فرجه بار دیگر جهان بشریت را متوجه پدیده‌ای کرد که آن پدیده ارتباط عمیق امامت و امت بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه یادآور شد: در همه جهان بشریت، مدیر، رئیس جمهور و یا پادشاه وجود دارداما اینکه امامت و رهبری در کشور ما یک امر قراردادی و معطوف به انتخابات وصندوق رای نیست موجب شده که یک نوع سنخیت و دلدادگی وجود داشته باشد. ولایتی که در آن هم محبت است و هم حاکمیت. این موضوع از پدیده سلسله انبیاء است. در آن دوره نیز آنها در دل‌ها حکومت می‌کردند و دل‌های دلدادگانشان هم متمرکز در دل‌های آنان بود.

صدیقی همچنین در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز اظهار کرد: ما در دفاع مقدس نشان دادیم که با ایمان و اعتقاد به هر شکلی می‌توان پیروز شد و هر مانعی را از میان برداشت. اما من در آغاز سال تحصیلی می‌خواهم به یک موضوع هشدار دهم که این موضوع غفلتی است که از مهد کودک‌ها صورت گرفته است. بدون شک آثار و خسارت‌هایی که به تبع غفلت در دوران کودکی به وجود می‌آید جبران ناپذیر است. دوران کودکی همچون نوشتن بر روی سنگ است که آثار آن تاپایان عمر در کودک باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: نباید در این مقطع غفلتی صورت بگیرد و من نمی‌دانم که مسئولان و وزرای ما چقدر نسبت به آینده کشور و فرزندان‌شان علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در این مورد کاری کنند اما باید جنگ و جبهه در متون درسی ما قرار بگیرد. هنرمندان ما به جای آنکه لجن پراکنی غرب را به تصویر بکشند باید هنرمند واقعی باشند و حماسه هنر بیافرینند و در سینماها جبهه را احیا کنند.

صدیقی در ادامه خطبه دوم خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: مردم ما شعور بسیار بالایی دارند. همواره نابسامانی‌ها در فضای ایمانی خود به سامان رسانده‌اند. همین موضوع آنچنان اقتدار و عزتی به روسای جمهور ما می‌دهد که در زمان سفر به سازمان ملل هم به خوبی می‌توانند چهره استکبار رابه تصویر بکشانند و هم مقاومت و هم ایستادگی را در صحنه جهان منعکس کنند. مطالبی که تا به حال از رئیس جمهور منعکس شده مطالب و دفاعیات بسیار خوبی بوده است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه در موضوع مذاکرات هسته‌ای حرف همان حرف سابق است، خاطر نشان کرد: حرف ما همان است که سال‌ها مردم از کوچک تا بزرگ در کوی وبرزن تکرار کرده‌اند و آن این است که انرژی هسته حق مسلم ماست. مذاکره که نشان از منطق ملت ما دارد در اوج اقتدار و صلابت کامل صورت می‌گیرد و حکایت از آن دارد که ما از مذاکره وحشتی نداریم اما همانطور که مقام معظم رهبری نیز اعلام کرده‌اند ما به طرف مقابل خود اعتمادی نداریم. این مذاکره جز اتمام حجت در صحنه بین المللی ثمره دیگری ندارد. چرا که طرف ما، مستکبر و خود بزرگبین است و نه دینی را قبول دارد و نه به قوانین پایبند است.

وی با اشاره به خواست قاطبه مردم از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاکید کرد: ما می‌خواهیم که خطوط قرمز رعایت شود. مواردی همچون آب سنگین اراک غیر قابل تغییر است. در مورد غنی سازی نیز حد و حدود ما را آنها نباید تعیین کنند. مثلا می‌گویند فردو که در تیررس آنها نیست باید به جای دیگری منتقل شود که هر وقت خواستند آن را بزنند چه قدر بی حیایی!در برابر یک مشت درنده وحشی جنگلی چه باید بگوییم؟

امام جمعه موقت تهران خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: تعیین آینده از آن شماست. آنها باید شروط شما را بپذیرند. آنها را مدیریت کنید، آینده‌نگر باشید و طرح وبرنامه داشته باشید تا هم غافلگیر نشوید وهم فریب نخورید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز