خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی:

جمهوری اسلامی ایران محور اصلی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۱۵

تحولات امنیتی در عراق و سوریه، بازتاب اندیشه‌های راهبردی و سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است / هدف اصلی تروریست‌ها و تکفیری‌ها، تضعیف کشورهای اسلامی و تضمین بقاء و امنیت رژیم صهیونیستی است / حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعثتشدید بحران می‌شود

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه حامیان نظامی و مالی تروریست ها، خصوصا آمریکا صلاحیت اجماع و رهبری علیه گروه های تروریستی را در منطقه ندارند، گفت: دخالت آمریکا در امور منطقه، ابعاد تازه‌تری به بحران کشورهای عراق و سوریه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم سخنرانی می‌کرد، با اشاره به رخدادهای پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی های دفاع مقدس، گفت: بدون تردید دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و پیروزی های دفاع مقدس به رهبری حضرت امام(ره) خارج از اراده و کنترل قدرتهای بزرگ آن زمان یعنی آمریکائیها و شوری سابق بود.

وی با اشاره به استمرار دشمنی ها برخی کشورها با جمهوری اسلامی ایران افزود: هم اکنون نیز عده ای از کشورهای اروپائی و برخی از کشورهای عربی، خصوصا یکی از ثروتمندترین آنها، با تفکری ضد شیعی و وهابی، بیشترین بغض و عداوت را نسبت به انقلاب اسلامی داشته و به دشمنانی مانند رژیم بعثکافر عراق کمک های فراوانی، انجام داده است و هنوز هم از دشمنی با مکتب تشیع که تبدیل به حکومت جمهوری اسلامی ایران شده است دست بر نداشته است و این کشور پادشاهی جنوب خلیج فارس از عوامل اصلی بوجود آوردن گرو ه های تکفیری که در عراق و سوریه جنایت می کنند، است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص راهبرد و اهداف جبهه آمریکائی، روس و عربی صهیونیستی در جنگ تحمیلی گفت: حداکثر راهبرد این جبهه سقوط نظام نوپای اسلامی در ایران و حداقل این راهبردها تجزیه ایران اسلامی بود و دشمنان بدنبال تضعیف قدرت انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به سایر ملت های اسلامی با از بین بردن منابع نیروی انسانی و اقتصادی ایران و سرگرم کردن رهبری و مدیران کشور به مسائل جنگ بودند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: هم اکنون نه تنها دشمنان اسلام نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند، بلکه نظامهای خودشان نیز در عراق، مصر ساقط شد و شوری سابق نیز تجزیه شد. آنها می خواستند جلوی صدور افکار و اندیشه حضرت امام(ره) را و تاثیر گذاری روی ملت های مسلمان و مستضعف را بگیرند ولیکن بیداری اسلامی از شمال آفریقا تا جنوب غرب آسیا در کشورهای مصر، یمن و بحرین و سایر کشورها، تحت تاثیر انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: دفاع مقدس حماسه ای فرهنگ ساز و الهام بخش است که به دلیل حقانیت اش، از جاودانگی برخوردار است و همواره باید در ذهنیت و حافظه تاریخی ملت ایران به گونه ای پویا جریان داشته باشد تا بتواند هویت ملی و اسلامی نسل های امروز و آینده کشور را بر اساس آموزه ها، معارف و شاخصه های اصیل دینی – انقلابی و ملی خود ساخته و امنیت پایدار و سلامت محیطی، روانی و فرهنگی کشور را تضمین کند.

وی اضافه کرد: همه ما موظف هستیم تا در توصیف، تحلیل و ترسیم صادقانه، منطقی و واقع گرایانه این حقیقت ناب، تلاش خود را به کار بندیم تا این حماسه کربلایی و دستاورد غرورآفرین امام بزرگوار(ره) و ملت عظیم الشأن ایران، حفظ و ماندگار شود و روح فداکاری، مقاومت، رشادت و فرهنگ ظلم ستیزی، ولایتمداری و شهادت طلبی و ظرفیت های عظیم اعتقادی و معنوی آن در ساخت قدرت درونی ملت بزرگ و کشورعزیزمان ایران قرار گیرد و حتی پیامی باشد برای همه ملت های اسلامی و آزادیخواهان جهان که به دنبال استقلال خود هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: این گنجینه ارزشمند، رخدادی نیست که با گذشت زمان و در موقعیت مکانی ایران و قلمرو زمانی اش به دست فراموشی سپرده شود بلکه پیامی است برای جوانان، دانشجویان، اساتید، معلمان، فرهنگیان، نویسندگان، روزنامه نگاران، هنرمندان و تمامی اقشار ملت تا در این عرصه حساس، نقشی مباهات آفرین و مسرت بخش ایفا کنند؛ این مهم به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر فراروی ما قرار دارد و هرگونه اهمال و سستی در انتقال حقیقت مطلوب و ثمربخش علوم و معارف دفاع مقدس، ظلم به تاریخ و به دار آویختن حق نسل های آینده انقلاب و کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش رهبری حکیم جمهوری اسلامی ایران در عبور از بحران ها، گفت: راه مقاومت و پیروزی ملت ایران در برابر طوفان تهدیدها و تحریم های دشمنان، به برکت داشتن رهبری حکیم و هوشمند، قاطع و پرصلابت، هموار است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه، گفت: تحولات امنیتی در عراق و سوریه، بازتاب اندیشه های راهبردی و سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. پس از اینکه بیداری اسلامی در میدان غافلگیری استراتژیک آمریکایی ها و صهیونیست ها به وقوع پیوست، غرب برای کنترل و هدایت این تهدید بزرگ، بدنبال آن است تا منطقه جنوب غرب آسیا و کشورهای عربی و اسلامی را نا امن سازد و شاید هم بدنبال تجزیه کشورهای اسلامی این منطقه است و این تجزیه ممکن است شامل لیبی، یمن و عربستان و عراق شود.

وی افزود: هدف اصلی تروریست ها و تکفیری ها از حمله و ناامنی در کشورهای اسلامی، تضعیف کشورهای اسلامی و تضمین بقاء و امنیت رژیم صهیونیستی است. البته ناامنی در عراق، ملت عراق را مستحکم تر و مقاوم تر خواهد ساخت و پس از خاموشی این فتنه بزرگ، دشمن با دولتهای عراق وسوریه ای به مراتب قدرتمندتر از گذشته مواجه خواهد بود.

وی با اشاره به اجماع عربی – آمریکائی شکل گرفته در مبارزه با تروریست، گفت: هدف آمریکایی‌ها از اجماع عربی –آمریکائی در مبارزه با تروریست های منطقه، گسترش پایگاه های نظامی در منطقه و توجیه حضور نظامی در خاورمیانه و همچنین افزایش درآمدهای بازار فروش تسهیلات نظامی است، این در حالی است که برای مشکلات منطقه ای بایستی راه حل های منطقه ای ارائه شود و حضور نظامی قدرت های فرا منطقه ای موجب تشدید بحران در کشورهای بحران زده حوزه خاورمیانه می شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نقش محوری و کلیدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران، بعنوان کشوری قدرتمند، محور اصلی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری است.

سرلشکر صفوی با اشاره به احتمال نفوذ جریان های تکفیری به کشورهای اروپائی و آمریکایی گفت: سر ریز جریانات افراطی منطقه در آینده ممکن است به کشورهای اروپائی و آمریکائی و حامیان این جریانات منتقل شود.

وی با اشاره به ابعاد مختلف دخالت نظامی آمریکا در بحران های منطقه ای تصریح کرد: قطعا حامیان نظامی و مالی تروریست‌ها، خصوصا آمریکا صلاحیت اجماع و رهبری علیه گروه های تروریستی را در منطقه ندارند و البته دخالت آمریکا در امور منطقه، قطعا ابعاد تازه تری به بحران کشورهای عراق و سوریه می دهد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: حمله نظامی آمریکا و برخی کشور های عربی به سوریه، مخالف پروتکل های بین المللی و در حقیقت تعرض به تمامیت ارضی و حاکمیت یک کشور به بهانه مبارزه با تروریسم است و چشم انداز ایالات متحده از ماجراجویی جدید این کشور در منطقه شفاف و معین نیست.

سرلشکر صفوی ادامه داد: این ائتلاف به رهبری آمریکا نمی تواند صلاحیت مبارزه با تروریستها را داشته باشد چرا که خود آمریکا عامل بوجود آورنده این گروهک‌های جنایتکار و بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز